کولاک برف در تهران، کاهش دما تا ۱۲ درجه

به گزارش ربات کشاورز، اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران و برف در تهران همینطور احتمال کولاک برف و کاهش دما تا ۱۲ درجه سانتیگراد اطلاع داد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان طی پنج روز آینده آسمانی نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات وزش باد شدید و از عصر امروز تا ظهر سه شنبه (۵ تا ۸ اسفندماه) بخصوص صبح یکشنبه تا صبح سه شنبه با فعالیت گسترده سامانه بارشی در سطح استان، بارش باران و برف، گاهی مه و محدودیت دید با احتمال رگبار و رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ، در ارتفاعات با کولاک برف و احتمال ریزش بهمن پیشبینی می شود.

در بیشتر نواحی استان بخصوص در نیمه شمالی و غربی رخداد بارش برف مورد انتظار است و گاهی رخداد کولاک برف در این نواحی دور از انتظار نیست.

از صبح فردا تا بامداد سه شنبه کاهش محسوس دما به صورت میانگین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس و یخبندان سطح زمین در بیشتر نواحی استان و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته پیشبینی می شود.

از ظهر سه شنبه تا ظهر چهارشنبه با خروج موج بارشی، پراکندگی بارش ها مورد انتظار است و از عصر چهارشنبه (۹ اسفندماه) با ورود موج بارشی دیگر باردیگر بارش برف و باران تا پایان هفته در سطح استان پیشبینی می شود.
بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه سنجش آلودگی فیروزکوه با کمینه دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
آسمان تهران فردا (۶ اسفندماه) ابری، وزش باد و بارش باران، از بعداز ظهر مه رقیق و بارش برف با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۷ اسفندماه) ابری و مه رقیق، در بعضی ساعت ها بارش برف، از پس از ظهر افزایش باد با احتمال کولاک برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

منبع: