علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی بوش

تعمیر ماشین لباسشویی بوش در زمان بروز خرابی های مختلف، تنها راهکار موجود برای رفع آن ها و بازگردانی کارایی این دستگاه به شمار می آید.

ممکن است درطول استفاده از لباسشویی بوش، مشکلات مختلفی برای آن پیش بیاید که خاموش نشدن یکی از آن ها می باشد. تعمیر ماشین لباسشویی بوش در زمان بروز خرابی های مختلف، تنها راهکار موجود برای رفع آن ها و بازگردانی کارایی این دستگاه به شمار می آید.

دلایل خاموش نشدن لباسشویی بوش به طور کامل توسط تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران بررسی شده و شیوه عیب یابی و تعمیر هر کدام شرح داده شده اند. با انجام اقدامات گفته شده، می توانید مشکل خاموش نشدن این دستگاه را برطرف کنید.

بروز ایراد در میکروسوئیچ درب لباسشویی بوش

میکروسوئیچ درب، قطع ‌ای است که وظیفه‌ قفل کردن درب و ارسال سیگنال به برد اصلی ماشین لباسشویی بوش را بر عهده دارد. اگر میکروسوئیچ خراب شود، برد اصلی متوجه بسته شدن درب نمی‌ شود و در نتیجه، ماشین لباسشویی خاموش نخواهد شد.

نحوه عیب یابی میکروسوئیچ درب

برای بررسی این موضوع، می ‌توانید درب را به طور کامل ببندید و سپس با دست به آن فشار دهید. اگر میکروسوئیچ سالم باشد، باید صدای کلیک را بشنوید. هم چنین می توانید با استفاده از اهم ‌متر، سالم بودن میکروسوئیچ را مورد بررسی قرار دهید.در صورت معیوب بودن میکروسوئیچ لباسشویی بوش، برای تعویض آن اقدام نمایید.

خرابی برد اصلی ماشین لباسشویی بوش

برد اصلی، مغز ماشین لباسشویی بوش است و وظیفه‌ی کنترل تمام بخش‌های آن را بر عهده دارد. اگر برد اصلی خراب شود، ممکن است به درستی عمل نکند و در نتیجه، ماشین لباسشویی خاموش نشود. خرابی برد اصلی می ‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، مانند سوختن قطعات، نوسانات برق یا اتصالی. چنان چه به خرابی برد اصلی مشکوک هستید، بهتر است از تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش کمک بگیرید.

معیوب شدن تایمر ماشین لباشویی بوش

تایمر، وظیفه‌ کنترل زمان برنامه‌ های شستشو را بر عهده دارد. با خرابی تایمر لباسشویی بوش، ممکن است در زمان مناسب به برد اصلی سیگنال خاموش شدن را ارسال نکند. تایمر های ماشین لباسشویی می ‌توانند از نوع مکانیکی یا دیجیتال باشند. تایمر های مکانیکی معمولاً عمر طولانی ‌تری دارند، اما تایمر های دیجیتال دقیق‌ تر هستند.

راهنمای عیب یابی تایمرلباسشویی بوش که خاموش نمی شود

برای بررسی سلامت و یا خرابی تایمر، باید با استفاده از اهم ‌متر، آن را کنترل نمایید. با مطمئن شدن از خراب بودن تایمر ماشین لباسشویی، حتما آن را با یک تایمر سالم عوض کنید.

خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی بوش

پمپ تخلیه همانگونه که از نامش مشخص است وظیفه تخلیه آب ماشین لباسشویی و فعال کردن دور خشک کن ماشین لباسشویی دارد، در صورتی که خرابی در پمپ تخلیه ایجاد شود فرایند شستشو پایان نمی یابد. چرا که آب در مخزن باقی می ‌ماند و ماشین لباسشویی بوش خاموش نمی‌ شود. برای بررسی پمپ تخلیه، می ‌توانید به صدای آن در حین تخلیه آب گوش دهید. اگر صدای پمپ غیرعادی باشد یا آب به طور کامل تخلیه نشود، ممکن است پمپ معیوب شده باشد.

آموزش عیب یابی پمپ تخلیه لباسشویی بوش

برای بررسی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش، باید ابتدا آن را از این دستگاه جدا کنید و سپس با استفاده از اهم ‌متر، سالم بودن آن را کنترل نمایید. اگر پمپ تخلیه خراب بود، باید آن را تعویض کنید.

نوسانات برق در ماشین لباسشویی بوش

عامل مهم دیگری که نقش چشمگیری در بروز مشکل خاموش نشدن لباسشویی بوش دارد، نوسانات برق می باشد. بروز این ایراد می ‌تواند به برد اصلی وهم چنین قطعات مهم  الکترونیکی دیگر آسیب برساند و در نتیجه، مانع از خاموش شدن لباسشویی شود.

نحوه عیب یابی نوسانات برق در لباسشویی بوش که خاموش نمی شود

برای جلوگیری از نوسانات برق، می ‌توانید از محافظ برق برای متصل کردن کابل برق لباسشویی بوش با پریز استفاده کنید.

مشکلات مربوط به سیم کشی لباسشویی بوش

ایجاد هر گونه مشکل در سیم ‌کشی، هم چون قطع شدن یا اتصال کوتاه سیم‌ ها، می ‌تواند باعث خاموش نشدن ماشین لباسشویی بوش شود. عواملی نظیر قطع شدن یا اتصال کوتاه سیم ‌ها می ‌تواند باعث مختل کردن عملکرد ماشین لباسشویی و از خاموش شدن این دستگاه جلوگیری کند. در جهت بررسی سیم‌ کشی، باید با تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش تماس بگیرید. عیب یابی سیم کشی این لباسشویی نیاز به مهارت دارد. چرا که ممکن است به سایر قطعات سالم آن آسیب وارد شود.

گرفتگی و مسدود شدن فیلتر های لباسشویی بوش

بروز هر گونه گرفتگی و انسداد در فیلتر های لباسشویی بوش، مانند فیلتر ورودی آب یا فیلتر پمپ تخلیه، می ‌تواند باعث مختل شدن عملکرد ماشین لباسشویی و ایجاد مشکل خاموش نشدن آن شود. در واقع انسداد فیلتر ها می ‌تواند باعث کاهش جریان آب و عملکرد نادرست ماشین لباسشویی بوش شود.

بررسی و عیب یابی فیلتر های لباسشویی بوش که خاموش نمی شود

برای بررسی گرفتگی و انسداد در تمامی فیلتر های ماشین لباسشویی بوش، باید راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش را مطالعه کنید و طبق دستور العمل‌ های آن، فیلتر ها را تمیز کنید. چرا که شیوه تمیز کردن و هم چنین محل قرار گیری فیلتر ها در هر یک از مدل های لباسشویی بوش تفاوت های زیادی دارد. علاوه بر این می توانید از طریق تماس با تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش، از تکنسین بخواهید تا تمیز کاری و تعویض کلیه فیلتر ها را انجام دهد.

خرابی سنسور سطح آب لباسشویی بوش

سنسور سطح آب، وظیفه‌ اندازه‌ گیری میزان آب داخل مخزن ماشین لباسشویی بوش را بر عهده دارد. با بروز خرابی و معیوب شدن سنسور سطح آب، ممکن است به برد اصلی سیگنال اشتباه ارسال شود و در نتیجه، از خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش جلوگیری گردد.

شیوه عیب یابی سنسور سطح آب لباسشویی بوش

باید سنسور سطح آب به صورت تخصصی و با دانش کافی مورد بررسی قرار بگیرد. لازم است در صورت مشاهده هر گونه خرابی و ایراد در این سنسور، حتما سنسور جدیدی که با مدل لباسشویی بوش شما سازگاری دارد، تعویض شود. در صورتی که برای عیب یابی و تعویض این سنسور دانش فنی بالایی ندارید، حتما در این زمینه با تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش تماس بگیرید.

 

آسیب دیدگی هیدروستات لباسشویی بوش

هیدروستات، وظیفه‌ کنترل فشار آب داخل مخزن ماشین لباسشویی بوش را بر عهده دارد. در صورتی که هیدروستات خراب شود یا دچار هر گونه آسیب دیدگی گردد، ممکن است فشار آب بیش از حد بالا رفته و در نتیجه، لباسشویی بوش برای جلوگیری از آسیب، خاموش نشود.

بررسی خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی بوش

هیدروستات نقش مهمی در بروز مشکل خاموش نشدن ماشین لباسشویی بوش دارد. از این رو باید به خوبی بررسی شده و عیب یابی آن صورت بگیرد. چنان چه متوجه هر گونه خرابی و ایراد در این قطعه شدید، حتما هیدروستات جدید و سالم که با مدل دستگاه شما سازگاری دارد را جایگزین نمایید. توصیه می کنیم در صورت نداشتن تجربه کافی در تعویض  این قطعه، حتما با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس بگیرید تا با استفاده از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی بوش در محل، از تکنسین برای عوض کردن هیدروستات معیوب کمک بگیرید.

برگرفته از: مقاله علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی – جالب آموز