معرفی محصولات و توانمندی های فناورانه؛ حضور ۹ شرکت دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نفت و گاز جهان

ربات کشاورز: ربات کشاورز: در پاویون شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین، ۹ شرکت دانش بنیان به معرفی محصولات و توانمندی های خود در این صنایع می پردازند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین (CIPPE ۲۰۲۴)که بزرگترین رویداد نفت، گاز و پتروشیمی جهان شمرده می شود، با حضور فعالان این صنعت از ۶۵ کشور مختلف جهان از امروز در پکن شروع به کار کرده و تا روز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.
فرآورده های نفتی، تجهیزات نفت، پتروشیمی، تجهیزات تولید بنزین، ماشین آلات و ابزار پردازش نفت، فناوری های های نفت، تولید، ساخت، تعمیر و نگهداری تجهیزات نفت و گاز، انرژی، انرژی های تجدیدپذیر، سایر محصولات و خدمات در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، محورهای اصلی نمایشگاه CIPPE ۲۰۲۴ چین هستند.
در پاویون شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده است، ۹ شرکت دانش بنیان به معرفی محصولات و توانمندی های خود در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش می پردازند.
اسامی شرکت های دانش بنیان و محصولات فناورانه ای که در این نمایشگاه معرفی شده است، به این شرح است:
مدیران انرژی کویر
این گروه صنعتی با ترکیبی از دانش، مهارت و بیش از یک دهه تجربه در صنعت نیروگاهی کشور همیشه در تلاش است با بهره بردن از فرصت ها باکیفیت ترین محصولات را تولید و منحصر به فردترین خدمات را ارائه نماید. این شرکت توانسته با ساخت قطعات و تجپیزات نیروگاهی که همگی برای اولین بار در کشور تولید شده اند، از واردات این تجهیزات جلوگیری کرده و موجب چند میلیون دلار صرفه جویی ارزی شود.
محصول معرفی شده در پاویون: تعدیل کننده بخار بویلر بازیاب، ساخت قطعات یدکی پمپ گردش آب بویلر (Main Shaft، Mechanical Seal)
دیتال (داده کاوان هوشمند نارگان)
این شرکت با همکاری پژوهشکده علوم و فناوری انرژی، آب و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف و سرمایه گذاری شرکت مهندسی نارگان، با ماموریت ارائه راهکارهای تحول دیجیتال به صنایع انرژی در اسفندماه ۱۳۹۹ به وجود آمد و هم اکنون به عنوان یکی از فعال ترین اکوسیستم های استارتاپی ناحیه نوآوری شریف، محصول اصلی خود با نام گوبراس را برای پایش وضعیت آنلاین، تشخیص ریشه ای و پیش بینی عیوب تجهیزات دوار شامل کمپرسور، توربین، پمپ و… طراحی و ساخته است. این محصول به عنوان یکی از توانمندسازهای اصلی ایجاد تحول دیجیتال در صنایع سنگین بوده و می تواند تعداد توقف های برنامه ریزی نشده، هزینه های نگهداری و تعمیرات و مصرف انرژی را به شدت کاهش داده و قابلیت اطمینان و راندمان پلنت های پالایشگاهی و پتروشیمی را افزایش دهد.
محصول معرفی شده در پاویون: سامانه پایش وضعیت کمپرسور رفت و برگشتی (گوبراس)
پویا انرژی تنها ره آورد پارس
این شرکت دانش بنیان از شروع فعالیت خود در تلاش است در راستای گسترش کارهای خود و کاهش وابستگی و صرفه جویی ارزی و اقتصادی نقش موثری را ایفا کند. مروری بر تاریخچه در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولادسازی و انواع پروژه های صنعتی این شرکت گواه این مدعاست.
محصول معرفی شده در پاویون: تجهیزات پایه تیتانیوم (شامل مبدل حرارتی و تیوب شیت)
تامکار
گروه صنعتی تامکار در ضمن سه دهه فعالیت خود به عنوان مجموعه ای چند کسب و کاره، توانسته است در عرصه های صنایع فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی، کانی غیر فلزی، آب و انرژی، عمرانی و خودرو توانایی های فنی، مهندسی و امکانات تولیدی کشور را ارتقا دهد. این گروه از مجموعه های پیشرو در حوزه تولید و اجرای پروژه های صنعتی است که هم اکنون با فعالیت ۱۱ شرکت فنی مهندسی، یک شرکت تجاری و چند کنسرسیوم، یکی از گروههای صنعتی شاخص در بخش خصوصی به شمار می آید.
محصول معرفی شده در پاویون: بازطراحی و ساخت چرخ دنده های با قطر بالا، پیگ هوشمند جهت بازرسی خطوط لوله نفت و گاز
ساخت تجهیزات گاز تامکار
این شرکت در سال ۱۳۷۹ و با هدف بومی سازی دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات در بخش انرژی توسط تعدادی از کارآفرینان بخش صنعت پایه گذاری شد. سابقه درخشان در حوزه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی بیش از ۴۰۰ جایگاه سوخت گیری CNG با ظرفیتهای متفاوت از بزرگ، متوسط و کوچک در سراسر کشور، ساخت انواع کمپرسورهای فشار بالای گاز طبیعی، ساخت انواع مبدل های حرارتی فشار بالا، ساخت انواع درایرهای جذبی، ساخت انواع Separator و نیز تامین انواع Instrument و بالک متریال، این شرکت را بر آن داشت تا با ورود به حوزه انرژی های نو و نیز ساخت تجهیزات حفاری گامی دیگر در راستای استراتژی خود که خودکفایی و استقلال صنعتی ایران است، بردارد.
محصول معرفی شده در پاویون: ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته
نهامین پردازان آسیا
این شرکت با بهره بردن از پتانسیل و توان نیروی خلاق و دانشگاهی مجرب، در حوزه های مشاوره، پژوهش و ارائه خدمات صنعتی در سطح کشور از سال ۱۳۸۴ آغاز به فعالیت نموده است. این شرکت از نخستین مجموعه های مستقر در مرکز رشد فناوری دانشگاه فردوسی مشهد، به عنوان مجموعه ای دانش محور و با هدف توسعه تحقیق و پژوهش و انجام پروژه های صنعتی، آموزش با رویکرد تکنولوژیکی تأسیس شد.
محصول معرفی شده در پاویون: برق و الکترونیک فوتونیک مخابرات و سیستم های خودکار
کیفیت آفرین سهند
این شرکت فعالیت خودرا با هدف پاسخگویی به نیاز آن دسته از مشتریانی که راهکارهای مبتنی بر دانش مدیریت و سیستم را برای رفع مسائل و موضوعات خود برگزیده اند، شروع نموده است. مدیریت کیفیت، برق و الکترونیک، مهندسی ساختمان و مصالح، خوراک و فرآورده های کشارزی، حلال، صنایع شیمیایی، میکروبیولوژی، حوزه های فعالیت این شرکت هستند.
محصول معرفی شده در پاویون: خدمات شتابدهی
سوده کوه پردیس
این شرکت در عرصه طراحی، مهندسی و ساخت تجهیزات نفت و گاز فعالیت می کند.
محصول معرفی شده در پاویون: نازل ست سوخت گیری CNG تیپ ۲، شیر بریک اوی ست سوخت گیری CNG
فنی مهندسی پویش پژوهان صنعت
کارخانه ساخت و تعمیرات اساسی موتورهای دیزل سنگین، متعلق به گروه صنعتی پویش پژوهان است که در شهرک صنعتی پرند واقع است. این کارخانه مبادرت به ساخت، بازسازی، تعمیرات اساسی، نگهداری و تعمیر مجموعه های اصلی لکوموتیوها، موتورهای دیزلی نیمه سنگین و سنگین جهت استفاده در انواع لکوموتیوهای مدلهای GE و GM، ترنست و دیگر صنایع همچون نفت، گاز و پتروشیمی و نیز صنایع دریایی و نیروگاهی نموده است.

منبع: