چند سفارش زیست محیطی برای روز طبیعت

به گزارش ربات کشاورز، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اشاره کرد: مردم در روز طبیعت از روشن کردن آتش و رها کردن زباله در حوزه های طبیعی اجتناب کنند.

سرهنگ جمشید محبت خانی در گفت و گو با ایسنا افزود: افرادی که در طبیعت حضور پیدا می کنند، از روشن کردن آتش اجتناب کنند چونکه آتش افزوزی با عنایت به وزش باد شدید در فصل بهار امکان دارد به وقوع حریق گسترده منجر شود.

وی با تکیه بر لزوم خودداری از رها کردن زباله در طبیعت اظهار نمود: بسیاری از زباله ها که در طبیعت باقی می ماند، بعدها سبب آتشسوزی می شود که همچون آنها به بطری آب معدنی و شیشه ای اشاره نمود. این زباله ها امکان دارد طی تابستان بر اثر تابش نور خورشید باعث آتشسوزی عرصه های طبیعی شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه محیط بانان با آماده باش بیشتر در تعطیلات نوروزی مشغول کار هستند و با تخلفات برخورد می کنند، اظهار داشت: مردم هم اگر موردی از آتش افروزی یا قطع درختان را مشاهده نمودند با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند یا اگر محیط بانان را دیدند به آنان اطلاع دهند تا با آنها برخورد نماییم.

وی ضمن اشاره به نحوه رهاسازی ماهی های قرمز در روز طبیعت اظهارکرد: مردم ماهی قرمز را در رودخانه ها و تالاب ها رها نکنند چون امکان دارد حامل بیماری هایی باشند که منجر به تلف شدن آبزیان آن پهنه آبی شود و ماهی های قرمز را در محل هایی رها کنند که توسط دهیاری ها و شهرداری ها مشخص شده است.

محبت خانی در انتها اظهار داشت: سبزه ها را در روز طبیعت در آب ها را نکنید چونکه باعث انتقال سموم و بیماری و منجر به تلف شدن گونه های گیاهی و جانوری شود.

بیشتر بخوانید:
شهروندان با رعایت اخلاقِ طبیعت گردی در حفظ محیط زیست تلاش کنند
سیزده فروردین؛ دست دوستی به طبیعت/ نکاتی کلیدی در رابطه با سیزده بدر

منبع: