گاردین اعلام کرد: افشای جدید از تخلیه فاضلاب در رودخانه های انگلستان

به گزارش ربات کشاورز، اصفهان طبق گزارش انتشار یافته، پارسال بیشتر از ۳.۶ میلیون ساعت فاضلاب خام در رودخانه ها و دریاهای انگلستان رها شده است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، پذیرش تعداد بیماران در بیمارستان ها به علت بیماری های انتقال یافته از راه آب آلوده در انگلستان، ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

بر اساس آمار اعلام شده، در سال گذشته، بیشتر از ۳.۶ میلیون ساعت فاضلاب خام در رودخانه ها و دریاهای انگلستان رها شده است. ازاین رو، اطلاعات به دست آمده نشان داده است که بیماری های انتقال یافته از آب آلوده، مانند اسهال خونی و بیماری لپتوسپیروز (بیماری ویل) از سال ۲۰۱۰ تابحال در انگلستان ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین، تعداد پذیرش بیمارستان های NHS از آن حکایت می کند که تعداد افراد بستری شده در بیمارستان ها به علت بیماری های انتقال یافته توسط آب، از ۲۰۸۵ نفر در سال ۱۱-۲۰۱۰ به ۳۲۸۶ نفر در سال ۲۳- ۲۰۲۲ افزوده شده است.

این اطلاعات به دنبال خشم و نارضایتی گسترده مردم بعد از افشای رکورد تخلیه فاضلاب، در این هفته انتشار یافته است و داده های آژانس محیط زیست نشان داده است که پارسال بیشتر از ۳.۶ میلیون ساعت فاضلاب خام در رودخانه ها و دریاهای انگلستان رها شده است. این آمار نشان از افزایش ۱۲۹ درصدی این اتفاق ناخوشایند و خطرناک در مقایسه با ۱۲ ماه گذشته دارد.

افزایش فاضلاب خام در رودخانه ها به این مفهوم است که خطر مبتلا شدن به عفونت ها هم بیشتر می شود، چونکه در چنین وضعیتی احتمال تماس مردم با باکتری های موجود در زباله های انسانی بیشتر می شود.

به عنوان مثال، در خلال سال گذشته، ۱۲۲ نفر مبتلا به لپتوسپیروز (بیماری ویل) تشخیص داده شدند که این میزان، نشان از دو برابر شدن تعداد بیماران در مقایسه با سال ۲۰۱۰ است. این بیماری که می تواند منجر به صدمه کبدی و نارسایی کلیه شود، از راه آب آلوده و ادرار حیوانات آلوده شده مانند موش ها و دام گسترش پیدا می کند.

ادرار حیوانات آلوده شده معمولاً در حین فعالیتهایی مانند کایاک سواری، شنا در فضای باز یا ماهیگیری وارد دهان، چشم یا بریدگی های بدن می شود. به همین دلیل، موارد مبتلا شدن به حصبه که از راه آب های آلوده ایجاد می شود، از ۴۴۵ به ۶۰۳ هم افزایش پیدا کرده است.

Steve Reed، وزیر محیط زیست انگلیس، می گوید: اینکه این دولتِ محافظه کار چشم خویش را بر تخلیه غیرقانونی فاضلاب در رودخانه ها و دریاها بسته است، اتفاقی بسیار ناخوشایند است. این عمل سبب بستری شدن هزاران نفر در بیمارستان ها شده. علاوه بر این، شاهد آن هستیم که مصرف کنندگان با قبض های آب سنگینی مواجه می شوند، در حالیکه این اتفاق سبب سود و به جیب زدن میلیونها پوند توسط کارفرمایان و مسئولین این حوزه شده است.

با توجه به چنین وضعیتی، برگزارکنندگان مسابقه قایق سواری آکسفورد و کمبریج دستورالعمل های ایمنی جدیدی را برای مسابقه در روز شنبه صادر کردند و به شرکت کنندگان اخطار دادند که در صورت اطلاع از میزان بالای باکتری E coli در راه رودخانه تیمز، وارد آب نشوند و زخم های باز خویش را بپوشانند.

Alastair Chisholm، مدیر سیاستگذاری مدیریت آب و محیط زیست، می گوید: بررسی های ما نشان داده است که ۸۶ درصد از مردم، خواستار اصلاح وضعیت آب هستند. بحران کنونی رودخانه نه تنها بر طبیعت تأثیر مخربی می گذارد، بلکه سلامتی مردم را هم تهدید می کند. این وضعیت باید تغییر کند و ما به اصلاحات فوری نیاز داریم.

منبع: