معاون علمی رئیس جمهور خبر داد؛ راه اندازی مرکز ملی آفرینش فناوری های کوانتومی در آینده نزدیک

به گزارش ربات کشاورز، معاون علمی رییس جمهور اظهار داشت: مرکز ملی آفرینش فناوری های کوآنتومی امسال در پارک فناوری پردیس ایجاد خواهد شد که این مرکز در شروع، ظرفیت امکان جذب بیش از ۱۰۰ فناور برتر را خواهد داشت.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، اعضای شورا ضمن ارائه گزارش از کارهای مجموعه های مربوطه در عرصه کوانتوم با توانمندی ها و زیرساخت های یکدیگر آشنا شدند.
روح الله دهقانی طی سخنانی در این نشست به ایجاد «مرکز ملی آفرینش فناوری های کوآنتومی در کشور» اشاره و عنوان کرد: مرکز ملی آفرینش فناوری های کوآنتومی امسال در پارک فناوری پردیس ایجاد خواهد شد که این مرکز در شروع، ظرفیت امکان جذب بیش از ۱۰۰ فناور برتر را با شرایط مناسب کاری و استخدامی خواهد داشت.
به گفته معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، مام (مرکز آفرینش ملی) فناوری کوانتوم یکی از مطالبی است که در قانون هفتم توسعه تصویب شده است.
دهقانی افزود: در قانون هفتم توسعه آمده است که دولت تا پایان این برنامه موظف است، شش مرکز آفرینش ملی فناوری در شش حوزه بوجود آورد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور هچنین اشاره کرد: پروژه هایی که مقرر است در این مرکز صورت گیرد در دستور کار و مورد توافق اعضای شورا قرار گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد که این مرکز در آینده نزدیک به یکی از مراکز تحقیقاتی برتر و به نام کشور و منطقه در عرصه کوانتوم تبدیل گردد.

منبع: