از بین بردن تومور سرطانی با یک سوزن

ربات کشاورز: اخیرا روشی نوین برای بیوپسی و از بین بردن تومورهای سرطان ریه ابداع شده است. در این روش با کمک یک سوزن و انرژی فرکانس رادیویی تومور سرطانی از بین می رود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از دیلی میل، روشی نوین برای درمان سرطان ریه ابداع شده که برای تشخیص و ویران کردن تومورهای دور از دسترس به کار می رود. بدین سان می توان هزاران نفر از مبتلایان به این بیماری خطرناک را بدون جراحی درمان کرد. در این روش پزشکان به وسیله یک سوزن داغ تومورها را خرد می کنند.
این نوع درمان فرسایش با فرکانس رادیویی( radio frequency ablation )نامیده میگردد و همزمان با آن یک بیوپسی باز انجام میگردد. در این فرایند قطعات کوچک تومور سرطانی برداشته و آزمایش می شوند تا میزان شدت و گسترش بیماری در بدن آزمایش شود.
در حال حاضر بیماران مبتلا به سرطان ریه فرایندهایی را به صورت مرتب انجام می دهند تا بخش های کوچکی از تومور سرطانی ها آن بریده شود. سپس آن باز اشعه درمانی یا جراحی های برای حذف این بافت ها انجام می دهند.
اما روش جدید مدت زمان نمایش نتیجه تست بیوپسی را به ۲ هفته یا حتی چند روز می کاهد. بدین سان علاوه بر کاهش اضطراب بیمار، تومورهایی که قبلا غیر قابل درمان بوده اند، بدون جراحی های وقت گیر و با بی حسی موضعی در چند دقیقه درمان می شوند.
در مطالعات این نوع از درمان سریع به اندازه روش های به کارگرفته شده برای تشخیص و نابودی تومورها موثر بوده است.
در این فرایند پیش از بی حسی موضعی سینه بیمار به او آرامبخش تزریق میگردد. در مرحله بعد بیمار روی تخت سی تی اسکن دراز می کشد و بدین سان پزشکان می توانند حرکات جراحی را به صورت واقعی رصد کنند.
سوزنی بسیار نازک با عرض ۱.۵ میلیمتر وارد سینه بیمار میگردد. در این مرحله رادیولوژیست سوزنی با قطر ۹ میلیمتر را از راه سوزن اولی وارد بدن بیمار می کند تا یک نمونه ۲ سانتیمتری از تومور را برای تحلیل بردارد.
سپس یک سوزن سوم که نوک آن دارای یک الکترود است وارد بدن بیمار میگردد. این سوزن به ژنراتوری متصل است و انرژی فرکانس رادیویی را با دمای ۶۰تا۷۰ درجه سانتیگراد به قلب تومور وارد و آنرا نابود می کند.
هنگامیکه سوزن از بدن بیمار خارج می شود، قسمتی از آن که وارد تومور شده با پلاستر پوشانده میگردد و چند ساعت بعد بیمار به خانه فرستاده میگردد.