معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دیدار با رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد همکاری با جهاددانشگاهی برای برند سازی و فعالیت در حوزه دانش بنیان

ربات کشاورز: معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دیدار با رییس جهاددانشگاهی، همکاری با این نهاد برای برندسازی و فعالیت در حوزه دانش بنیان را از مدیران ارشد ستاد اجرایی خواهان شد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، رئیس جهاددانشگاهی و معاونین و مدیران ارشد جهاد در نشستی مشترک با معاون اقتصادی و مدیران هلدینگ های اقتصادی، انرژی ودانش بنیان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای توسعه همکاری فناورانه دو طرف بحث و تبادل نظر کردند.
در این نشست دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی، به معرفی توانمندی های فناورانه جهاددانشگاهی در حوزه طراحی و ساخت دکل حفاری، دستگاه لوله مغزی سیار، الکترو موتورهای دور متغیر، مبدل ها و منابع تغذیه صنعتی، طراحی و ساخت سیستم های نمکزدایی، بازوهای بارگیری نفت خام، مته های حفاری و پمپ های درون چاهی ESP و همینطور پاکسازی خاک های آلوده به مواد هیدروکربوری و تولید کربن فعال از قیر طبیعی پرداخت.
طیبی در ادامه توانمندی های فناورانه جهاددانشگاهی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساخت فرستنده های دیجیتال روستایی را شرح داد.
وی به توانمندی جهاددانشگاهی در حوزه تولید بذرهای هیبریدی و اصلاح نژاد دام اشار کرد و بر لزوم کار مشترک با ستاد در مناطق محروم کشور تاکید کرد.
در ادامه مهندس شکرخواه، معاون اقتصادی ستاد اجرایی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از توانمندی های فناورانه جهاددانشگاهی توسط ستاد اجرایی، که شرکت های ستاد اجرایی استفاده از ظرفیت های داخلی خصوصاً جهاددانشگاهی را برای اجرای پروژها یک اصل می دانند، به مدیران ستاد اعلام نمودند باید با مجموعه جهاددانشگاهی همکاری فناورانه داشته باشیم.
وی همینطور همکاری با جهاددانشگاهی برای برندسازی و همکاری در حوزه دانش بنیان را از مدیران ارشد ستاد اجرایی خواهان شد.
همچنین مهندس راحت، مدیر هلدینگ انرژی ضمن معرفی حوزه های قابل همکاری، آمادگی هلدینگ انرژی را جهت استفاده از کالاها و تجهیزات ساخت داخل جهاددانشگاهی اعلام نمود و به نقش جهاددانشگاهی در کنار ستاد اجرایی برای انتقال و بومی سازی فناوری های مورد نیاز صنعت نفت تاکید کرد.
به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر بقایی، رئیس هیأت مدیره گروه اقتصادی ستاد هم اعلام نمود که باید گروه اقتصادی تدبیر و جهاددانشگاهی تولید داخل را برای تولید اشتغال یک اصل بدانند تا با استفاده از ظرفیت های فناورانه جهاددانشگاهی و سرمایه گذاری و حمایت ستاد اجرایی بتوانیم پروژه های فناورانه در حوزه مخابرات، کشاورزی و دامپروری را انجام دهیم و توسط جهاددانشگاهی لیسانس های مورد نیاز در حوزه ICT را کسب نماییم و در حوزه های کشاورزی و دامپروری با تکنولوژی بومی شده توسط جهاددانشگاهی ظرفیت برداشت محصول و تولید گوشت و شیر را افزایش داده و به محرومیت زدایی کشور کمک نماییم.