بدون آلودگی محیطی؛ کرم مراقبت و براق کننده طبیعی چرم ایجاد می شود

به گزارش ربات کشاورز محققان کشور موفق به تولید کرمی طبیعی از مواد گیاهی برای مراقبت و براق کننده چرم ها شدند.

عرفان حیدری مدیر بازاریابی یک شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: ما موفق شدیم براق کننده و مراقبت کننده چرم را با مواد طبیعی بسازیم که آلودگی محیطی ندارد.
وی با اشاره به اینکه این کرم از روغن بادام تولید شده است، بیان کرد: ما تلاش کردیم از موادی استفاده نماییم که آسیبی به چرم وارد نشود چونکه انواع واکس ها و کرم هایی که برای چرم ها هم اکنون استفاده می شود وارداتی بوده و معمولاً چرم را پس از مدت کوتاهی نابود می کند.
حیدری با اشاره به اینکه کرم مراقبت و براق کننده طبیعی چرمی که تولید کردیم با مواد طبیعی همخوانی دارد از این رو به محیط زیست صدمه نمی رساند، بیان کرد: در نمونه های خارجی از مواد نفتی استفاده می شود که عمر چرم را می کاهد.
به گفته این محقق، استفاده از این کرم طبیعی می تواند باعث عدم ایجاد خشکیدگی در سطح چرم، عدم انسداد منافذ چرم و ایجاد ماندگاری و دوام بیشتر، نرم کنندگی و عدم ایجاد شوره در تماس با آب شود.
وی تصریح کرد: برای تولید این کرم به فرمولاسیونی دست پیدا کردیم که متفاوت از فرمولاسیون و مواد اولیه واکس های خارجی است؛ در این نمونه از مواد کاملاً ایرانی استفاده شده و نیاز به واردات هیچ گونه موادی نیست.
وی با اشاره به اینکه این کرم مراقبت کننده در تمامی محصولات چرمی قابل استفاده می باشد، افزود: افزایش طول عمر، ماندگاری و دوام چرم، عدم بستن منافذ چرم، ایجاد براقیت مطلوب و مورد نظر مصرف کنند، چسبنده نبودن در زمان استفاده و در نتیجه کاهش جذب ذرات گرد و غبار روی سطح همچون خصوصیت های این محصول به حساب می آید.
حیدری در ترکیبات اولیه کرم طبیعی براق کننده چرم، از هیچ گونه مواد نفتی و پارافینی استفاده نکرده ایم، اضافه کرد: از آنجایی که قیمت محصولات چرمی بالاست ازاین رو به نظر می آید که از این دست محصول مراقبت شود و چه بهتر که مواد مراقبت کننده از مواد طبیعی تولید شده باشد.
این محقق تصریح کرد: پیشگیری از واردات چنین محصولاتی می تواند به نفع اقتصاد کشور باشد؛ از این رو بازاریابی مناسب براق کننده طبیعی به صرفه است.
وی در مورد قیمت این محصول اظهار داشت: با وجود اینکه کرم براق کننده از روغن بادام تولید شده نسبت به نمونه خارجی از قیمت پایینی برخوردار می باشد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، این طرح در «هم آوردی نو؛ صنعت پلاستیک و پلیمر» که توسط پارک فناوری پردیس برگزار شد، عرضه شد.