لزوم پشتیبانی از ایده های خلاقانه و کاربردی

به گزارش ربات کشاورز مدیر دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی البرز اظهار داشت: استارتاپ هایی که بر مبنای مدل جهانی برگزار می گردند بسیار پرهزینه و وقت گیر هستند اما جهاددانشگاهی با همکاری اتاق بازرگانی البرز فضایی فراهم نموده تا با کمترین هزینه دانشجویان بتوانند ایده های خویش را مطرح کنند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، ابوالحسن قاسم پور، در حاشیه برگزاری استارتاپ دانشجویی با عنوان «کسب آغاز» که با مشارکت جهاددانشگاهی و اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهارکرد: جهاددانشگاهی البرز از سال ها پیش در اتاق بارزگانی البرز فضایی را برای ارتباط صنعت و دانشگاه بوجود آورده است.
وی با اشاره به اینکه این رابطه بیشتر شامل ارتباط اساتید دانشگاه با حوزه صنعت می شد، اظهار داشت: برای ارتباط دانشجویان با صنعت کانونی را تحت عنوان کانون دانشجویی ارتباط صنعت با دانشگاه در جهاددانشگاهی البرز ایجاد کردیم تا دانشجویان هم بتوانند از این فضا بهره مند شوند.
این مسئول با اشاره به برگزاری استارتاپ کسب آغاز، اظهار داشت: این استارتاپ فرصتی را به دانشجویان می دهد تا بتوانند آینده شغلی خویش را با فضای خارج از دانشگاه هماهنگ کنند.
قاسم پور با اشاره به اینکه این استارتاپ با مدل کاملا ایرانی برگزار شده است، اظهار داشت: استارتاپ هایی که بر مبنای مدل جهانی برگزار می گردند بسیار پرهزینه و وقت گیر هستند اما جهاددانشگاهی با همکاری اتاق البرز فضایی را فراهم نموده تا با کمترین هزینه دانشجویان بتوانند ایده های خویش را مطرح کنند.
مدیر دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی البرز خاطرنشان کرد: ۸۳ نفر جهت شرکت در این استارتاپ ثبت نام کرده اند و این امکان بوجود آمده تا ایده هایشان را بررسی نمایند.
وی اظهار داشت: در این استارتاپ ایده ها، توانمندی ایده سازی و ارزیابی ایده سازی مورد بررسی قرار می گیرد و در ارزیابی ایده ها افراد توانمند می شوند تا طرحی را برپایه ایده خود بنویسند و به بازار عرضه کنند تا در نهایت فضای ورود به دنیای کسب و کار برایشان فراهم گردد.
این مسئول در ادامه بر توانمند سازی ایده ها تاکید و افزود: متاسفانه خیلی از ایده های عرضه شده قابلیت اجرایی ندارند و خیال بافانه هستند بر همین مبنا باید ایده ها برپایه نگاه عملیاتی ارزیابی شوند.
قاسم پور در انتها به لزوم پشتیبانی از ایده های خلاقانه و کاربردی تصریح کرد و اظهار داشت: متاسفانه در البرز شرکت های سرمایه گذار و شتاب دهنده نداریم اما جهاددانشگاهی با ارتباط با شرکت های شناخته شده تهران که در این عرصه فعالیت می نمایند توانسته شرایط عملیاتی کردن بعضی از این ایده ها را فراهم آورد.