مصری: تحریم ها فرصت طلایی برای جهاد دانشگاهی است

ربات کشاورز: نایب رییس مجلس شورای اسلامی از تحریم ها بعنوان فرصتی طلایی برای جهاددانشگاهی و سایر نهادهای علمی کشور یاد کرد.
عبدالرضا مصری در آستانه سالروز تشکیل جهاددانشگاهی(۱۶ مرداد) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به عملکرد موثر و کارآمد جهاد دانشگاهی در چهار دهه فعالیت این نهاد اظهار داشت: با عنایت به امکانات در اختیار این نهاد و انتظاراتی که از آن در کشور وجود داشت، جهاد دانشگاهی توانسته چندین برابر انتظارات را برآورده کند.
وی ادامه داد: این نهاد علمی و جهادی توفیقات ارزشمندی طی این سالها کسب کرده و هم اکنون به نقطه امید قشر دانشگاهی تبدیل گشته و ثابت کرده که می توان علم را به عمل و تولید محصول تبدیل کرد.
مصری اشاره کرد: همین طور این نهاد به نقطه امید بخش صنعت کشور نیز تبدیل گشته و اینکه می توان نیازها را از دانش کشور تامین کرد.
نماینده کرمانشاه جهاددانشگاهی را حلقه وصل دانشگاه و صنعت عنوان نمود و اضافه کرد: تمام مشکلات ما از نبود همین حلقه واسطه بود که جهاددانشگاهی به خوبی این بستر را امروز در کشور فراهم نموده است.
وی با اشاره به توسعه زیرشاخه های جهاد دانشگاهی اظهار داشت: در سالهای اخیر شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به بدنه جهاد دانشگاهی اضافه شده، اما امکانات و ظرفیت های جهاددانشگاهی همان امکانات گذشته است و اساسا با این امکانان توانایی پاسخگویی به نیازهای بخش های جدید را ندارد.
مصری اشاره کرد: در این شرایط باید دولت و مسئولین متناسب با توسعه این نهاد، در زمینه افزایش امکانات و اعتبارات آن کمک کنند و باید امکانات و لوازم و ابزار بیشتری در اختیار این نهاد جهادی قرار داده شود.
این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به قابلیت های بالای جهاد دانشگاهی در توسعه علوم روز دنیا در کشور و بومی سازی محصولات با تکنولوژی بالا اظهار داشت: تحریم ها فرصت طلایی برای جهاددانشگاهی و سایر نهادهای علمی کشور شمرده می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون با وجود تحریم ها، این ظرفیت برای تولید کالاهایی وجود دارد که قبل از این به راحتی وارد کشور می شد و در این فرصت جهاد دانشگاهی می تواند با بومی سازی سریع این محصولات نیاز کشور را در این زمینه مرتفع کند.
مصری اشاره کرد: در خیلی از حوزه های صنعت، خودروسازی و کشاورزی ظرفیت های خالی به وجود آمده و جهاد دانشگاهی می تواند در این بازار بی رقیب حضور یافته و نیازهای کشور را مرتفع کند.

منبع: