امضای تفاهم نامه میان سازمان بهزیستی و جهاددانشگاهی

ربات کشاورز: ​​​​​​​تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و جهاددانشگاهی با محوریت همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت های تخصصی سازمان و نیز بهره گیری متقابل از ظرفیت های موجود در امتداد مسئولیت ها و ماموریت های دو طرف امضاء شد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، ​​​​​​​تفاهم نامه همکاری بین دکتر وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی و دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی با محوریت همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت های تخصصی سازمان و نیز بهره گیری متقابل از ظرفیت های موجود در امتداد مسئولیت ها و ماموریت های دو طرف امروز(سه شنبه، ۲ مهر) به امضا رسید.
طبق اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، از اهداف تفاهم نامه می توان به استفاده از توانمندی های علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزش جهاد در جهت پیشبرد برنامه های سازمان و توانمندسازی فرهنگی و اقتصادی گروه های هدف و پرسنل سازمان و ارتقای دانش تخصصی و افزایش مهارت نیروی انسانی و کیفیت بخشی تحقیقات علمی – کاربردی با هدف ارتقای کیفی خدمات سازمان اشاره نمود.
رییس جهاددانشگاهی در این مراسم اظهار نمود: به لحاظ ساختاری، موضوعی و کاری توان و تجربه ارزشمندی که در جهاددانشگاهی وجود دارد می تواند در خدمت توسعه سازمان بهزیستی قرار گیرد.
دکتر طیبی همین طور متذکر شد: با عنایت به اهمیت کار این سازمان، تمام توان جهاددانشگاهی در حوزه های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اشتغال را در خدمت توسعه اهداف این سازمان قرار می دهیم.
رییس جهاددانشگاهی ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم نامه بتوان خدمت خوبی به توسعه اهداف این سازمان کرد.

در ادامه دکتر بیجندی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی اظهار نمود: زمینه های همکاری بسیاری مناسبی تا کنون فراهم بوده است که می شود با اقدام خوب امروز تقویت شود.
وی با اشاره به این که یکی از مواردی که جهاددانشگاهی می تواند در خدمت بهزیستی باشد حوزه آموزشی این نهاد است، اظهار داشت: این حوزه یکی از پیشگامان کمک به بهزیستی در زمینه آموزشی مربی مهد کودک بوده است. هم اکنون نیز می توانید در زمینه آموزش های پیش از ازدواج و ژنتیک و آموزش های عالی با این سازمان همکاری نماییم.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی اشاره کرد: یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد نقش نهاد توسعه ای در پیاده سازی طرح های کلان ملی است که مغفول مانده است و با عنایت به ظرفیت های دو مجموعه، جهاددانشگاهی می تواند یک عامل برای پیاده سازی طرح هایی که مد نظر سازمان است باشد.
بیجندی افزود: جهاددانشگاهی در زمینه طرح مشاغل خانگی کارهای خوبی در ۳۱ استان در حال انجام دارد که می تواند در این مساله نیز با سازمان همکاری کند.
همچنین دکتر عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، نیز اطلاع رسانی فعالیت های بهزیستی و فرهنگ سازی مواجهه مردم با مددجویان به کمک دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا را از توانمندی های جهاددانشگاهی در کمک به بهزیستی برشمرد و اظهار داشت: مشارکت در تولید محتوای فرهنگی ویژه مددجویان، برگزاری گالری های عرضه و فروش محصولات هنری مددجویان، اجرای برنامه های قرآنی ویژه مددجویان و معلولان همچون طرح های قرآنی برای نابینایان و… نیز از دیگر زمینه هایی است که می توانیم با بهزیستی همکاری مشترک داشته باشیم.

منبع: