رئیس جهاد دانشگاهی مطرح کرد تشویق دانشجویان به فعالیت های اجتماعی

به گزارش ربات کشاورز رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر ضرورت تشویق دانشجویان به فعالیت های اجتماعی از جانب سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: تمام فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها باید ذیل شعب سازمان دانشجویان در دانشگاه ها قرار گیرد اما این مورد محقق نشده است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، حمیدرضا طیبی در چهارمین گردهمایی مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی که امروز (چهارشنبه، ۱۷ مهر) به مناسبت بیست و یکمین سالگرد سازمان دانشجویان در سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد، با بیان این که از سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی توقع داریم کانال ارتباطی جهاد دانشگاهی با دانشجویان باشد، اظهار داشت: همینطور انتظار داریم این سازمان با هدف فرهنگ سازی و نقد مسائل و مشکلات کشور دانشجویان را به فعالیت های اجتماعی تشویق کند.
وی با تاکید بر آن که بحث های فرهنگ سازی و گفت و گو باید بعنوان فعالیت های شاخص سازمان دانشجویان به شکل جدی تر دنبال شود، اظهار داشت: این مورد که دانشجویان مسائل کشور را به صورت علمی و دقیق بررسی نمایند حسرت برانگیز است و باید تلاش نماییم دانشجویان از جناح های سیاسی با دیدگاه های مختلف در مراسم ها شرکت نمایند.
رئیس جهاد دانشگاهی یکی از کارهای خوبی که این نهاد توانسته برای دانشجویان انجام دهد را آشنا کردن آنها با فعالیت های در رابطه با زمینه های کاری آینده عنوان نمود و اظهار داشت: دانشجویان با انجام فعالیت های اجتماعی برای آینده کاری خود هدایت شده و به همکاری با جهاد دانشگاهی ترغیب می شوند که البته در زمینه همکاری این دانشجویان با جهاد چندان خوب پیش نرفتیم.
طیبی همینطور اظهار نمود: بارها خدمت معاونین فرهنگی گفته ام که تمام فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها باید ذیل یک اسم یعنی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی صورت گیرد اما معاونان نتوانستند چنین چیزی را محقق کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه ماده دوم اهداف جهاد دانشگاهی دو بخش دارد و یک بخش آن تحقیقات و فناوری و بخش دیگر فرهنگ است، اظهار داشت: در جهاد نمی خواهیم انسان های تک بعدی تربیت نماییم و میزان فعالیتی که به فرهنگ اختصاص داده شده بسیار مهم می باشد.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه محدودیت های بودجه ای به مفهوم بی توجهی به فرهنگ نیست، اظهار نمود: بعنوان یک مهندس عدم استقبال از بهترین کارهای فناورانه را هم به فرهنگ مرتبط می دانم. البته مشخص نیست که فرهنگ را در کدام یک از بخش های جامعه باید اصلاح نماییم ؛ خانواده، مدرسه، دانشگاه یا در مسئولانی که حرف و عمل آنها یکی نیست.
طیبی اضافه کرد: واحدها در حوزه پژوهش و فناوری خودشان برای دریافت بودجه تلاش کردند. آنها بر مبنای نیاز کشور تلاش می کنند و تحت حمایت مقام معظم رهبری قرار گرفتند.
وی پیشنهاد تشکیل اتاق فکر و برگزاری مناظرات دانشجویی را از اقدامات خوب سازمان دانشجویان در حوزه فرهنگ دانست و اظهار داشت: در جوانی که به دانشگاه آمده فرهنگ شکل گرفته و نمی توان کارهای عجیب و غریبی کرد، اما از سازمان دانشجویان انتظار داریم با ابداعات نو دست به فرهنگ سازی بزند.

طراحی سامانه عضو گیری و راهبری اعضا و کانون ها در دستور کار
مهدی کاظمی، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هم در این گردهمایی به سخنرانی درباره تشکیلات دانشجویی مجموعه ۳۶ شعب این سازمان پرداخت و با اشاره به این که سازمان دانشجویان بیست و یکمین سالگرد خویش را پشت سر می گذارد، اظهار داشت: در جلسه امروز و ضمن گردهمایی مدیران اجرایی پیشنهادی از جانب شعب مشهد سازمان دانشجویان در خصوص برگزاری جشنواره رقابتی بین مجموعه ها، شعب و تشکل های دانشجویی داده شد و همینطور بنا شد تا پیشنهاد آئین نامه ساختار تشکیلات دانشجویی به شورای مرکزی داده شود.
وی با بیان این که در حال طراحی سامانه عضو گیری و راهبری اعضا و کانون ها هستیم و فردا هم کارگاهی در حوزه شخصیت شناسی برگزار خواهیم کرد به عرضه نکاتی درباره تشکیلات دانشجویی این سازمان پرداخت.
رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: پنج واحد و مجموعه تربیت مدرس، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، صنعتی شریف و دانشگاه علم و فرهنگ فاقد شعب سازمان دانشجویان هستند و دانشگاه هنر، خراسان شمالی و البرز درخواست شعبه دادند.
کاظمی حوزه فعالیت کانون های دانشجویی را فعالیت های اجتماعی، فرهنگ و اندیشه، گفت و گو و مناظره، محیط زیست، کتاب و کتابخوانی، ورزش و سلامت، دینی و قرآنی، محرومیت زدایی، ادبی و هنری عنوان نمود و خاطرنشان کرد: سال قبل ۵۰ هزار نفر از ورودی های جدید دانشگاه ها عضو گیری کردیم.
ادامه دارد…