توسط یک شرکت دانش بنیان؛ ورق های کابینت نانویی ایران به آذربایجان صادر شد

به گزارش ربات کشاورز یکی از تولیدکنندگان ورق های فومیزه تقویت شده با نانوذرات سیلیکا موفق به صادرات محصولات خود به کشور آذربایجان شده است. این ورق ها در ساخت کابینت استفاده می شوند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان در نخستین گام های صادراتی خود در حوزه ورق فومیزه حاوی نانوذرات، محصولات خویش را به کشور آذربایجان صادر کرد.
محسن بهرامی مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت از رایزنی این شرکت برای صادرات به کشورهای عمان و عراق اطلاع داد.
بهرامی اظهار داشت: ما یک شرکت دانش بنیان در عرصه تولید ورق های فومیزه هستیم که استفاده از نانوذرات را در خط تولید محصولات خود وارد کرده ایم. برای ترکیب نانوذرات با ورق های فومیزه احتیاج به پیچیدگی های فنی و تجهیزاتی بود که برای این کار تغییراتی در تجهیزات خط تولید خود ایجاد کردیم، هم اکنون بیشتر ظرفیت خط تولید ما به ورق های تقویت شده با نانوذرات متعلق می باشد.
وی درباره مزیت این نانومحصول اظهار داشت: ورق های فومیزه استقامت کمی دارند ازاین رو برای تقویت آنها روکش استفاده می شود. ما از نانوذرات برای نظم دهی به سلول های سازنده این ورق ها استفاده کردیم که با این کار میزان پیچ خوری و سختی ورق افزایش می یابد. این ورق ها به علت تقویت شدن با نانوذرات نسبت به خط و خش مقاومت بالاتری پیدا کرده اند.
وی از فروش ۲۰۶ میلیارد ریالی در سال ۹۷ سخن اظهار داشت که روند فروش این شرکت در سال ۹۸ رو به افزایش بوده و تابحال به ۱۵۰ میلیارد ریال رسیده است. دکتر بهرامی استفاده از فناوری نانو را عامل رشد فروش این شرکت عنوان می کند و می گوید: در ابتدا یک خط تولید داشتیم که پس از استفاده از نانوذرات و افزایش تقاضای بازار خط های دوم و سوم را هم راه اندازی کرده ایم و هم اکنون به دنبال راه اندازی خط تولید چهارم هستیم. این محصولات از راه نمایندگی های ما در سراسر کشور توزیع می شود.
مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت از برنامه های آتی شرکت برای توسعه ورق های ضدUV اطلاع داد که در آینده نزدیک وارد بازار می شود.