رئیس جهاددانشگاهی در کنگره زخم تاکید کرد لزوم آگاهی بخشی درباره تبعات دیابت

ربات کشاورز: رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی در حوزه تبعات دیابت اظهار داشت: به مسئولان استان ها اعلام آمادگی کردیم که کلیه خدمات پزشکی جهاد دانشگاهی را در چارچوب یک مجموعه کامل ارائه دهیم که برخی استان ها از این مساله استقبال کردند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی در افتتاحیه چهارمین کنگره بین المللی و ششمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با اشاره به اینکه همچون نیازهای ضروری هر جامعه ارتقای سلامت و حفظ اعتماد مردم در این زمینه است، اظهار داشت: بحث توسعه انسان سالم از ضروریات است و در کنار سایر خاصیت ها خصوصاً در توسعه علمی، اخلاقی، فناورانه نقش دارد.
وی با تاکید بر رابطه مستقیم ارتقای سلامت با توسعه علمی اظهار داشت: از سال ۵۹ سعی کردیم توان کشور در توسعه علمی و فناورانه را الگوسازی نماییم در صورتیکه زیرساخت اصلی تحقق اقتصاد دانش بنیان این است که خودمان تولیدکننده علم و فناوری باشیم تا بتوانیم روزآمدی خدمات و محصولات را حفظ نماییم.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه در کنار خدمات و محصولات در حوزه های مهندسی، کشاورزی و… خدمات علمی، فناورانه و فرهنگی در حوزه پزشکی نیز از حوزه های اصلی فعالیت جهاد دانشگاهی است، به فعالیت پژوهشگاه رویان در حوزه های درمان سلولی، ناباروری و ژنتیک اشاره نمود و اضافه کرد: امسال یکی از پژوهشگران این پژوهشگاه موفق به دریافت جایزه مصطفی شد که این جایزه به ایشان به خاطر موفقیت در انجام مطالعات سلول درمانی در درمان پارکینسون اهدا شد که البته این روش درمانی در فاز حیوانی بود اما در فاز انسانی نیز از طرف ایشان صورت خواهد گرفت.
طیبی با اشاره به فعالیت پژوهشکده ابن سینا، پژوهشکده بهداشت و پژوهشکده معتمد اظهار نمود: فعالیت های اخیر جهاد دانشگاهی در حوزه لیزردرمانی در زخم های بدخیمی منجر به ایجاد پژوهشکده زخم و ترمیم بافت و انجام کارهای کاربردی و کاهش آلام مردم شده است.
وی با اشاره به اینکه با کمال افتخار از کارهای فناورانه که منجر به کاهش آلام مردم شود حمایت می نماییم، اظهار داشت: در این عرصه کارهای پژوهشی و فناورانه در دست اجرا است و نیز دست کمک خودرا به سمت پژوهشگران در واحدهای پزشکی جهاد دانشگاهی دراز کرده ایم.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به ارتباط سرعت توسعه علم با سرعت توسعه خدمات اظهار داشت: بوسیله تبادل علم، زکات علم هم پرداخته می شود.
طیبی اضافه کرد: بعنوان یک شهروند از اهمیت آگاهی دادن در زمینه تبعات دیابت اطلاع دارم و آگاهی بخشی در تلویزیون و رسانه ها در این عرصه بسیار مهمست.
وی با اشاره به سخن دکتر جمالی زواره، دبیر علوم پایه کنگره که از جهاد دانشگاهی خواسته بود به افرادی که بنیه مالی کافی ندارند در حوزه درمان زخم خدمات خودرا عرضه نماید، اظهار داشت: در این عرصه بنیه مالی ما آنچنان که باید نیست اما از مسئولان استان ها خواستیم که در صورت تمایل آنها خدمات پزشکی جهاد دانشگاهی را در چارچوب یک مجموعه کامل ارائه دهیم که برخی استان ها نیز از این مساله استقبال کردند.
رئیس جهاد دانشگاهی درانتها از اعضا و همکاران جهاد علوم پزشکی تهران، نمایندگان مجلس، دکتر علی نوبخت و نیز معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، دکتر ملک زاده به خاطر پشتیبانی از کنگره قدردانی کرد.

منبع: