رییس دانشگاه علم و فرهنگ در اختتامیه جشنواره رویش مطرح کرد نقش دانشگاه ها در حال ناخوش فرهنگ

به گزارش ربات کشاورز رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اظهار داشت: مسایل فرهنگی نگران کننده است و بطور کلی فرهنگ کشور حال خوشی ندارد ولی کانون های فرهنگی سرمایه آفرین و امیدبخش هستند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، مراسم اختتامیه جشنواره رویش امروز (سه شنبه، ۱۹ آذرماه) با حضور دانشجویان، اعضای هیات علمی، روسای دانشکده ها و معاونان دانشگاه علم و فرهنگ در سالن همایش های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ انجام شد.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ، در مراسم اختتامیه «جشنواره رویش» ضمن تاکید بر جایگاه دانشگاه در ارتقاء فرهنگی جامعه اظهار داشت: هم اکنون نگرانی های مهمی در حوزه فرهنگ وجود دارد و اساسا فرهنگ و مسائل فرهنگی برای مردم ما اهمیت زیادی دارد و انتظارات فرهنگی آنها با عنایت به تاریخ و هویت غنی فرهنگی کشورمان زیاد است و حق مردم ما هم همین است.
دکتر سید سعید هاشمی اضافه کرد: قسمتی از پایه های فرهنگی جامعه بر اساس کارهای فرهنگی دانشجویان گذاشته می شود. پس می توان اظهار داشت که اگر حال فرهنگی جامعه خوب نیست شاید قسمتی از آن به دانشگاه باز می گردد.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ اظهار داشت: علم و دانش و میزان گرایش دانشجویان به این حوزه ها شاخص اصلی هویت دانشجویی را شکل می دهد ولی باید توجه داشت که هویت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان نیز اهمیت زیادی دارد.
وی اضافه کرد: کارهای فرهنگی در راه تبدیل دارایی های فکری به ثروت گام برمی دارد و ظهور و بروز خلاقیت های فردی در چارچوب کارهای گروهی فرهنگی انجام می شود و منجر به مهارت های اجتماعی، فرهنگی و فردی می شود.
هاشمی با تاکید بر ضرورت ایجاد بستر فرهنگی مناسب برای دانشجویان اظهار داشت: بسترهای مناسبی در دانشگاه برای دانشجویان فراهم شده تا بتوانند مهارت های اجتماعی و فرهنگی و مهارت های زندگی را تمرین کنند و انتظار داریم این بسترها به توسعه فرهنگی بیانجامد.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ اضافه کرد: کانون های فرهنگی هویت ساز و اثرگذار هستند و به زندگی اجتماعی دانشجویان معنا می بخشد. جشنواره رویش دانشگاه علم و فرهنگ نیز یکی از دستاوردهای گروهی دانشجویان فعال در کانون ها و انجمن های دانشجویی فرهنگی این دانشگاه است.
طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، هاشمی اظهار داشت: خوشحالم که هشتمین دوره جشنواره رویش با این شور و حال دانشجویی شکل گرفته و ۴۶۳ اثر به این جشنواره ارسال شده است و این رشد کمی وکیفی اهمیت زیادی دارد و برای ما بسیار باارزش است.

منبع: