فعالیت ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در حوزه آب

ربات کشاورز: هم اکنون بیشتر از ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در حوزه آب مشغول فعالیت هستند تا به کمک آنها توسعه فناوری ها در این عرصه با شتاب بیش تری صورت گیرد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، استارت آپها، مراکز رشد، شتابدهنده ها و کارخانه های نوآوری قسمتی از بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور می باشند که به مدد آن در حوزه های مختلف شاهد اتفاقات خوبی در کشور هستیم.
نوآوری­ها و محصولات فناورانه ای که از این زیست بوم خارج می شود و هر کدام یکی از نیازهای کشور را رفع می کند. اما در این میان شرکت های دانش بنیان با تلاش بی وقفه جوانان خلاق و مستعد، در تلاش هستند تا در این زیست بوم خلاقیت و نوآوری، حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد.
آب و فناوری های در رابطه با آن، یکی از حوزه هایی است که با ورود این شرکت ها، می تواند مشکلات را با سرعت بیشتری رفع کند. هم اکنون بیشتر از ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در این عرصه مشغول فعالیت هستند تا به کمک آنها توسعه فناوری ها در این عرصه با شتاب بیشتری صورت گیرد.
بسته های آب شیرین کن با فناوری نوین در مناطق محروم و روستایی در استان های بوشهر و خوزستان، طراحی و ساخت قفس برای پرورش ماهی در دریا، توسعه فناوری های ازراه دور آر اس، جی آی اس و اینترنت اشیاء در صنعت بیمه محصولات کشاورزی، توسعه و تولید غشای سرامیکی بعنوان پیش تصفیه در واحدهای آب شیرین کن کشور، توسعه و تولید انبوه غشاء برای سیستم های اسمز معکوس، توسعه فناوری­ها برای ساماندهی خشکه رودها برای استحصال سیلاب­ها، حفظ خاک و تولید محصولات زراعی، باغی و شیلاتی، تولید پمپ­ها و مخازن تحت فشار برای سیستم­های آب­شیرین­کن، توسعه تولید کاکتوس در مناطق خشک، بیابانی و خاک­های کم بازده برای تولید علوفه و فرآورده­های جنبی، ساخت دستگاه­ها و تجهیزات مطالعات زمین­شناسی، ساخت گلخانه دریایی با هدف استفاده از انرژی خورشیدی در تولید آب شیرین و توسعه کشت تنها بخش کوچکی از فناوری هایی است که با همت این شرکت های فناور در کشور بومی می شود. این شرکت ها با اقدامات خود، ارتقای سطح کیفی و رفاهی زندگی را به مناطق شهری و روستایی کشور هدیه می دهند.
ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برای شتاب این مسیر با اقدامات حمایتی درصدد شتاب فعالیت ها است.

منبع: