سومین کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

ربات کشاورز: سومین کنگره بین المللی ˮسلول های بنیادی و پزشکی بازساختیˮ ۲۵ و ۲۶ فروردین ماه در مشهد انجام می شود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، این کنگره از سلسله رویداد های MashhadStemCells است که با هدف ایجاد هم گرایی میان فعالان حوزه تحقیقات و کاربرد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و ارائه تازه ترین یافته ها در سطح ملی و بین المللی توسط سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می گردد.
سلسله رویداد های MashhadStemCells که با همکاری مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی معتبر شامل دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشگاه رویان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود، از سال ۱۳۹۰ به صورت منسجم در سطح ملی و بین المللی، در چارچوب کنگره، سمپوزیوم، کارگاه و مدرسه تابستانی، کوشیده است تا با مطرح کردن مطالب علمی روز، سبب تسهیل و کاربردی کردن پروسه استفاده از روش های درمانی نوین بر پایه استفاده از سلول های بنیادی شود.
رویداد ۲۰۲۰-MashhadStemCells، با هدف همگرایی پژوهشگران علوم پایه و متخصصین حوزه های مختلف بالینی در استفاده مناسب و اصولی از سلول های بنیادی و فراورده های عاری از سلول (اگزوزوم) با تاکید بر جنبه های اقتصاد سلول درمانی و گردشگری سلامت در تاریخ ۲۵ و ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد، انجمن ژنتیک ایران، پژوهشگاه رویان، شهرداری مشهد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شهر مشهد مقدس برگزار می شود.
این کنگره در سالن همایش های دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می گردد و بنا بر اعلام کانال اطلاع رسانی سومین کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شرکت در کنگره بدون ارسال مقاله نیز میسر است. این کنگره، نخستین کنگره با رویکرد اقتصاد سلول درمانی و گردشگری سلامت است.