طرح کلان ملی فناوری مانیتور علایم حیاتی بیمار رونمایی گردید

به گزارش ربات کشاورز معاون علمی و فناوری طرح کلان ملی فناوری مانیتور علایم حیاتی بیمار را رونمایی نمود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستگاه مانیتور علایم حیاتی بیمار با قابلیت سوییچ به سیستم پکس بیمارستانی با مدیریت و راهبری مرکز طرح های کلان ملی فناوری و توسط یک شرکت دانش بنیان با موفقیت انجام شده است.
این دستگاه قادر به پایش مستمر و دقیق پارامترهای حیاتی هر بیمار مانند علائم حیاتی قلب، درصد اکسیژن، حرارت، فشار و تنفس و همینطور اتصال به آرشیو تصاویر پزشکی pacs است. این محصول دانش بنیان ایران ساخت امکان نمایش کلیه علائم حیاتی و همینطور مجموعه تصاویر پزشکی هر بیمار مانند ام آر آی، سی تی اسکن و رادیولوژی را دارا است.
از مهم ترین دستاوردها و مزایای این محصول می توان به بهبود و تسهیل فرایند درمانی بیماران از راه عرضه اطلاعات کامل و دقیق به پزشکان و صرفه جویی در وقت پزشک و کاهش زمان تشخیص بیماری اشاره نمود. هم اکنون این محصول موفق به دریافت کلیه مجوزهای بهره برداری از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و همینطور گواهینامه کیفیت CE اروپا شده است.
این شرکت با بهره گیری از توانمندی بومی و نیروی انسانی متخصص در رمینه طراحی و تولید تجهیزات دانش بنیان مانیتور علائم حیاتی بیمار فعالیت می کند. این شرکت با افزایش گستره کاربری تجهیزات مانیتورینگ حوزه سلامت الان بعنوان تنها طراح و دارنده فناوری اتصال به آرشیو پزشکی در ایران، نیاز صنعت پزشکی را تأمین می کند.