بازدید معاون علمی از مرکز توسعه فناوری های توانبخشی ازراه دور

ربات کشاورز: معاون علمی و فناوری از طرح کلان ملی مرکز فناوری های توانبخشی ازراه دور در امتداد تدوین الگوی فناورانه برای توانبخشی ازراه دور بیماران بازدید نمود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اجرای طرح کلان ملی «مرکز فناوری های توانبخشی از راه دور» فرصتی برای بیماران فراهم می آورد تا در خانه با استفاده از تکنولوژی های جدید بهبود یابند. بیمار با انجام تمرین های توانبخشی در منزل در راه درمان قرار می گیرد. البته بررسی و نظارت توسط درمانگر ازراه دور انجام می شود.
همچنین این تمرین ها بازی گونه طراحی شده است برای تحقق آن نیز از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و پردازش ماشین بهره برده شده است.
مزایای راه اندازی این مرکز را باید کاهش رفت و آمد بیمار به کلینیک، مدیریت زمانی جلسات درمان مطابق تمایل کار، پوشش ۶۰ تا ۷۰ درصد فرآیندهای کاردرمانی و بهره گیری از فناوری های واقعیت مجازی، بایوفیدبک، بازی سازی و سنجش حرکات بدن دانست.
الگوی توسعه روش های توانبخشی ازراه دور در این مرکز پیاده سازی و ارزیابی شده است. همین طور بسته توانبخشی و ارزیابی بیماری پارکینسون بعنوان اولین محصول مرکز عملیاتی شده است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از این مرکز بازدید نمود.

منبع: