ستاری مطرح کرد؛ افزایش ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰ هزار ماسک

به گزارش ربات کشاورز معاون علمی و فناوری اظهار داشت: درصدد هستیم با سرمایه گذاری های جدید ظرفیت تولید ماسک را به واسطه شرکت های دانش بنیان به ۳۰۰ هزار در روز برسانیم.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، سورنا ستاری امروز در نشست خبری تولید کیت های ایران ساخت تشخیص بیماری کرونا، ماسک و داروهای درمانی این بیماری که در محل معاونت علمی و فناوری برگزار شد، تصریح کرد: از آغاز اتفاقات ورود ویروس کرونا به کشور معاونت علمی و فناوری به صورت جدی با همکاری سازمان غذا و دارو، هیات امنای ارزی در وزارت بهداشت، شرکت های دانش بنیان و پژوهشگاه ها اقداماتی را شروع کرده است.
وی اضافه کرد: یکی از بخش هایی که مورد احتیاج به هنگام شیوع ویروس کرونا بوده و توانسته به تولید انبوه برسد تولید ماسک ها بوده است؛ تولید این ماسک ها به واسطه شرکت های دانش بنیان در حد قابل توجهی بود.
ستاری افزود: همینطور تولید این ماسک ها با تغییر خطوط تولید بخش های دیگر و ساخت دستگاه های جدید به ظرفیت ۲۰۰ هزار ماسک در روز رسیده است.
وی با اشاره به اینکه این ماسک ها از نوع N۹۵ و N۹۹ برای کادر پزشکی بوده است اظهار داشت: امیدواریم تا این هفته با سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام بتوانیم ظرفیت تولید این ماسک ها را به ۳۰۰ هزار ماسک در روز برسانیم که میزان قابل توجهی است.
به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، کل تولیدات کارخانه تولید ماسک و دستگاه های آن و فیلتر نانو، ساخت داخل بوده است.
وی با اشاره به اینکه این ماسک ها، ویروس ها را حتی در سایز پایین تر از بین می برد و مانع ورود آن به دستگاه تنفسی می شود، اظهار داشت: این اتفاق بزرگی است که ما توانستیم به واسطه شرکت های دانش بنیان در مدت کوتاهی با ظرفیت بالا به تولید برسانیم.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مورد کیت های تشخیص ویروس کرونا و روش های تشخیصی جدید اظهار داشت: معاونت علمی از آغاز ورود این ویروس به کشور روی کیت های تشخیصی فعالیت نموده و مقرر است اتفاقاتی در حوزه داروهای جدید هم بیافتد.
وی اضافه کرد: با عنایت به ناشناخته بودن ویروس کرونا، تولید این کیت ها با همکاری وزارت بهداشت در حال انجام می باشد و در این راستا از تمام ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده شده و آنها برای تحقق این مورد بسیج شده اند.
وی در مورد نرم افزارها و بخش تولید محتوای در رابطه با ویروس کرونا اظهار داشت: خیلی از شرکت های دانش بنیان در حوزه IT و نرم افزار، تولید محتوا، ورود پیدا کرده اند و همراهی جدی در این حوزه با معاونت علمی دارند.
ستاری اضافه کرد: تابحال این شرکت ها توانسته اند بازار خوبی را در عرصه تولید محتوا پاسخگو باشند.
وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو همراهی جدی در زمینه تولیدات شرکت های دانش بنیان دارد، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم همگام با حمایت مردم اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزنیم.