راه اندازی خط تولید ماسک، ژل و ماده ضدعفونی توسط جهاددانشگاهی استان بوشهر

ربات کشاورز: ایسنا/بوشهر با پیگیری های جهاد دانشگاهی استان بوشهر مواد اولیه برای تولید ماسک و ماده ضدعفونی شامل ژل و اسپری تامین شد و به زودی کار تولید این اقلام توسط شرکت های دانش بنیان این مجموعه آغاز خواهد شد.
در جلسه هم اندیشی که با شرکت های دانش بنیان جهاد دانشگاهی انجام شد تمامی موارد لازم مورد بررسی قرار گرفت. حمیده آبادی، مدیر تولیدی پوشاک تنگستان با اشاره به توانایی تولید روزانه و نیازمندی ها اظهار داشت: استفاده از ظرفیت شرکت های تولیدی استان برای تامین اقلام بهداشتی برای مبارزه با کرونا نیاز امروز مردم است.

تولید روزانه ۵ هزار ماسک
وی اظهار نمود: شرکت تولیدی پوشاک تنگستان با استفاده از ظرفیت اشتغال مستقیم ده نفر و غیر مستقیم ۸ نفر به صورت دو شیفت مبادرت به تولید روزانه ۵ هزار ماسک می کند.
آبادی اشاره کرد: جهت استفاده از توانمندی شرکت های نو پای استان در «اقدام ملی مبارزه با کرونا» با حمایت جهاد دانشگاهی استان بوشهر؛ ماسک بعنوان یکی از اقلام مورد نیاز مردم تامین خواهد شد.

تنها مشکل فعلی ما تامین الکل است
معصومه راوند، مدیر شرکت راوند شکور زر با اشاره به نیازمندی ها اظهار داشت: در بوشهر و برازجان دفتر داریم و امکانات حال حاضر ما فضا و دستگاه ها و همین طور ظروف را در اختیار داریم، تنها مشکل فعلی تامین الکل است.
وی اضافه کرد: هم اکنون تولید ژل آلوئه ورا و فرآوری این محصول در شرکت ما انجام می شود. برای تامین ظرف و الکل نیز رایزنی هایی انجام شده است و توانایی راه اندازی خط تولید اسپری و ژل ضدعفونی را داریم.
راوند با اشاره به اینکه روزانه ۲ تا ۳ هزار لیتر توان تولید داریم، اظهار داشت: درخواستی که داریم اینکه برای ستاندن مجوز تسریع صورت بگیرد، و در صورت تامین امکانات موردنیاز باتوجه به ظرفیت های موجود و ظروفی که با اندازه های مختلف داریم توانایی تولید اقلام مورد نیاز نیاز مردم را داریم.
وی اشاره کرد: میزان تولید در روز بستگی به فضا و حجم موجود و همین طور مواد اولیه دارد. هر چقدر امکانات بیشتر باشد می توانیم کار را بیشتر توسعه دهیم.

تولید ماسک نیاز به پارچه مخصوص دارد
زینت تنگستانی، مدیر گروه تولیدی فرسان با اشاره به امکانات حال حاضر و نیازمندی ها اظهار داشت: تولید ماسک نیاز به پارچه مخصوص دارد که گویا این نوع پارچه در بوشهر نیز تولید می شود. در مجموع مواد اولیه ای همچون پارچه و نخ موردنیاز است.
وی افزود: حالا فضا و دستگاه ها و چرخ خیاطی را در اختیار داریم و تنها دستگاه استریل و الکل جهت استفاده روزانه در کارگاه موردنیاز است. اگر مواد به دست ما برسد در نخستین فرصت کار شروع می شود.

محدودیتی برای تولید نداریم
حسن باربرز، در زمینه تولید اسپری ضدعفونی کننده اظهار داشت: در ستاد قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی آزمایشگاه و نیروی فنی و انسانی داریم، اما موضوع مواد اولیه مشکل ما است که بوسیله جهاد دانشگاهی تامین خواهد شد.
وی اضافه کرد: ما هیچ محدودیتی برای تولید نداریم و هر چقدر که مواد اولیه برسد به همان اندازه تولید خواهیم داشت.

باربرز عنوان کرد: در زمینه تولید ماسک نیز در این قرارگاه قابلیت و ظرفیت لازم را داریم اما مشکل پارچه داریم که این نیز با قولی که دکتر احمدی زاده، ریاست جهاد دانشگاهی داده است تامین می شود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، جهاد دانشگاهی استان بوشهر ضمن خرید دستگاه اتو کلاو جهت ضدعفونی کردن ماسک های تولید شده و تامین مواد اولیه و سایر نیازمندی ها حداکثر توان خودرا برای تامین نیازمندی های هم استانی ها در شرایط مبارزه با کرونا به کار گرفته است.