به همت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی ارائه می شود خدمات طرح درمان در منزل امداد ویژه روزهای کرونایی

ربات کشاورز: مرکز خدمات تخصصی درمان در منزل ˮامدادˮ جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی بمنظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و قطع زنجیره مبتلاشدن به کرونا نسبت به ارائه طرح درمان در منزل، ویژه بیماران کرونایی و کلیه خدمات تشخیصی، درمانی و حمایتی در مناطق ۲۲گانه تهران اقدام نموده است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، ابوحسن فرهنگ سردرودی، مدیر مرکز درمان در منزل “امداد” جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به لطمه پذیری بالای گروه سنی سالمندان در مقابل ویروس کرونا اظهار نمود: باتوجه به شیوع همه گیر بیماری نوظهور کرونا ویروس جدید در ایران و جهان و لطمه پذیری بالای گروه سنی سالمندان در مقابل این ویروس نسبت به سایر افراد، در خانه ماندن افراد سالمند لازم است.
وی با بیان این که مرکز درمان در منزل امداد جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، اظهار داشت: این مرکز خدمات اعزام پزشک عمومی و متخصص، انجام تمام خدمات پرستاری و پزشکی، نمونه گیری و انجام تمام امور آزمایشگاهی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی و… را به صورت شبانه روزی، حتی در روزهای تعطیل ارائه می دهد.

خدمات تشخیصی
فرهنگ سردرودی با اشاره به جزئیات ارائه خدمات تشخیصی، اظهار نمود: در مرکز درمان در منزل “امداد” اپراتور با گرفتن شرح حال مختصر و اطلاعات هویتی، پزشک مناسب برای ویزیت را هماهنگ کرده و به اطلاع بیمار می رساند و پزشک ضمن رعایت اصول حفاظت شخصی همچون داشتن ماسک و دستکش در منزل حضور می یابد و ضمن ویزیت و ارزیابی بیمار، آزمایش های اولیه را که برای تشخیص ابتدایی بیماری ضروری می باشد، درخواست می دهد.
وی با اشاره به شرایط انجام تست کرونا در منزل، افزود: در صورت تمایل افراد برای انجام تست اختصاصی کرونا این خدمت توسط مرکز درمان در منزل “امداد” با کمترین درصد خطا انجام می شود و نمونه ها در مجهزترین آزمایشگاه های دارای مجوز وزارت بهداشت و انستیتو پاستور با نظارت متخصصان ویروس شناسی، ژنتیک، پاتوبیولوژیست و… بررسی ونتایج آزمایش ها در کوتاه ترین زمان ممکن برای فرد و پزشک معالج ارسال می شود.

اجاره تجهیزات پزشکی موردنیاز بیماران کرونایی
مدیر مرکز درمان در منزل “امداد” با بیان این که افراد مبتلا به ویروس کرونا در صورت نیاز به هرگونه تجهیزات پزشکی در منزل می توانند تجهیزات مورد نیاز را از این مرکز دریافت نمایند، اشاره کرد: بیماران کرونایی به سبب درگیری ریوی و بروز مشکلات تنفسی، ممکنست به دستور پزشک به تجهیزات پزشکی همچون ارسال دارو، ونتیلاتور، اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن نیاز داشته باشند. بیمارانی که مراحل درمان خودرا در منزل و در قرنطینه خانگی سپری می کنند، در صورت نیاز به هرگونه تجهیزات پزشکی می توانند با مرکز خدمات تخصصی درمان در منزل امداد تماس گرفته و تجهیزات مورد نیاز را در منزل دریافت نمایند.

خدمات مشاوره تلفنی در منزل
وی با بیان این که یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش مراجعات بیمارستانی در ایام کرونایی، بهره مندی از مشاوره تلفنی و تصویری است، اشاره کرد: باتوجه به این که خیلی از نیازهای پزشکی بیماران با ارائه یک مشاوره تلفنی با کیفیت برطرف شده و نیاز به مراجعه حضوری در مراکز درمانی کاسته می شود، در این راستا مرکز درمان در منزل “امداد” برای کامل کردن پکیج کرونایی خود، خدمات مشاوره تلفنی را برای هموطنان در هر جای ایران به خدمات خود افزوده است.
بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، او در آخر اشاره کرد: برای بهره مندی از مشاوره پزشکی و خدمات درمان در منزل توسط بهترین متخصصان حوزه های مختلف پزشکی با کمترین هزینه، با شماره ۷۲۱۰۳ تماس بگیرند و ضمن دادن شرح حال به اپراتور مرکز، راهنمایی لازم برای دریافت خدمات مشاوره ای را دریافت نمایند.

منبع: