شبکه پیشرانان ماسک و پوشاک ۶۵۰ واحد مشاغل خانگی در مازندران راه اندازی شد

به گزارش ربات کشاورز مازندران افتتاحیه شبکه تولیدی ماسک و پوشاک دایا هنر اکسیر ماندگار مازندران عصر امروز ششم اردیبهشت ماه به صورت ویدئویی با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، بیجندی معاون جهاد دانشگاهی کشور، امام دادی رئیس دبیر خانه ستاد ساماندهی و پشتیبانی از مشاغل خانگی کشور، نورالله زاده رئیس صندوق کار افرین امید کشور، خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قاسمی طوسی مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری مازندران، عباسعلی رضایی فرماندار ساری در شرکت دایا هنر اکسیر مازندران برگزار گردید.
واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم و قبولی طاعات و عبادات اظهار نمود: با عنایت به این که سال جاری بعنوان سال جهش تولید از جانب مقام معظم رهبری نامگذاری شده طبیعتا اولویت دادن به کسب و کارهایی که در جهت جهش تولید است و می تواند به افزایش تولید ملی کمک نماید از اهمیت ویژه ای برخورداراست.
وی با اشاره به اینکه در وضعیت بحران کرونایی توجه به مشاغل و کسب و کارهایی که بتواند این مسیر را برای ما هموار کند بسیار اهمیت دارد، اضافه کرد: در این راستا توسعه کسب و کارهای خانگی بعنوان کسب و کارهایی که از قبل مزایایی داشتند، باید مورد توجه قرار گیرند.

شناسایی ۴۵ پیشران در مشاغل خانگی مازندران
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران ضمن تقدیر از هاشمی نسب بعنوان بخش خصوصی که پیشقراول راه اندازی بهره گیری از توان کسب و کارهای خانگی در استان را بر عهده گرفتند، اظهار داشت: از آغاز فعالیت طرح مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی در مازندران ۴۵ پیشران شناسایی شد که در نتیجه ۴۵۰ نفر در چارچوب کسب و کار خانگی به تولید محصولات می پردازند.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده هم در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم با آغاز به کار طرح مشاغل خانگی در مازندران و ۹ استان دیگر در نخستین روز ماه رمضان بتوانیم بر تحقق شعار سال عینیت بخشیم.
وی درک شرایط کرونایی و انطباق بعضی از مشاغل را با شرایط جدید و تولید محصولات بهداشتی را مهم دانست و اضافه کرد: هم اکنون ادامه فعالیت اقتصادی در الویت است و باید به بحث بازاریابی کالاهای تولید شده در طرح مشاغل خانگی اهمیت داد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه برای دولت توجه به کسب کارهای گرفتار صدمه اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: شناسایی خانمهایی که کسب و کارهای خانگی کوچک دارند در اولویت است و باید به آنها آموزش ها و حمایت لازم در عرصه تولید و فروش داده شود.
ابتکار با اشاره به اینکه، بیشتر سرپرست خانوارها نیازمند بازاریابی محصولاتشان هستند، اضافه کرد: درزمینه فروش محصولات مشاغل خانگی با عنایت به سامانه موجود زمینه سازی خوبی شده و این مشاغل هم می تواند متنوع باشد.
اخذ مصوبه در توسعه بستر مشاغل خانگی
وی گفت: مصوبه ای در رابطه با مشاغل خانگی از شورایعالی استاندارد گرفته شده و امیدواریم آئین نامه اجرایی اش به زودی ابلاغ شود تا مشکلات سر راه توسعه مشاغل خانگی مرتفع شود.

بیجندی معاون جهاد دانشگاهی کشور اظهار داشت: باید به بحث اشتغال توجه جدی داشته باشیم و این مهم را با خرد جمعی با یک تیم بزرگ پیگیری نماییم.
وی با اشاره به اینکه همین امروز سفارش تولید ۵۰ هزار ماسک را دریافت کردیم، اضافه کرد: امیدواریم پیشران طرح مشاغل خانگی به خوبی بدرخشد و شعار هر خانه یک کارخانه محقق شود.

نورالله زاده رئیس صندوق کار افرین امید کشور در ادامه این افتتاح تصریح کرد: طرح مشاغل نیازمند پیشران دارد تا بتواند این کاررا به درستی به انجام رسانیم.
وی با اشاره به اینکه اقدام جهاد دانشگاهی در شناسایی و معرفی پیشران ها بسیار موثر است، اضافه کرد: نداشتن استاندارد لازم از صدمه های مشاغل خانگی بود که با همگام شدن با پیشران ها توانستند این مشکل را برطرف کنند.
معاون جهاد دانشگاهی کشور اظهار نمود: اگر جهاد دانشگاهی بتواند یک توافقی هم با وزارت بهداشت داشته باشد طرح مشاغل خانگی با سهولت و موانع کمتری به فعالیت خود ادامه می دهد.

امام دادی رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و پشتیبانی از مشاغل خانگی کشور اظهار نمود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و استفاده ازاین ظرفیت بسیار مهم می باشد و اعتماد مسؤلان وزارت کار تشکر داریم امیدواریم نتیجه کار بهتر شود.
وی اضافه کرد: این طرح با عنایت به حضور فعال زنان سرپرست خانوار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و در روزهای کرونایی هم این اهمیت دوچندان شد.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و پشتیبانی از مشاغل خانگی کشور خاطرنشان کرد: فعالان این حوزه در جهاد دانشگاهی این روند را ادامه دهند تا شاهد شکوفایی همه ظرفیت های اشتغالزایی در کشور باشیم.

۶۵۰ اشتغال مستقیم در شرکت تولید ماسک و پوشاک ساری
حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ضمن تقدیر از دست اندرکاران طرح مشاغل خانگی و جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: این طرح ملی امروز ششم اردیبهشت ماه با ۶۵۰ نفر اشتغال و پشتیبانی ۴۵ نفر با تولید روزانه ۱۱۰ هزار ماسک و هزار دست لباس در استان مازندران، همزمان با ۹ استان در کشور راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: علیرغم همه فشارها و تنگناها در استان توانستیم با استفاده از همه ظرفیت های موجود در جهت تأمین نیازهای بخش سلامت اقداماتی در حوزه سلامت انجام دهیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اظهار نمود: در سال ۹۸ از محل بند(ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور مبلغ ۱۹۴ میلیارد تومان سهم استان مازندران برای خوداشتغالی بوده که با پیگیری های استانداری و همت کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و فرمانداران از این محل حدود ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به تعداد چهار هزار و۴۳۷ نفر پرداخت شده است.
خیریانپور افزود: در سال ۹۸ مبلغ ۶ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی به تعداد ۳۷۷ نفر اختصاص داده شد و افراد برای دریافت تسهیلات خود به بانکهای عامل عرضه شدند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، اظهار داشت: استان مازندران در حوزه شرکت های دانش بنیان، گردشگری و… ظرفیت های بالفعل و بالقوه دارد و لازم است با سرمایه خرد روستایی، مردم و با پشتیبانی بانکی استان بتوانیم در جهت تقویت کمی و کیفی مشاغل گام برداریم.

هاشمی نسب مدیر عامل شرکت دایا هنر اکسیر ماندگار مازندران در انتها مراسم اظهار داشت: متولد ۷۱ و جوانترین کارآفرین مازندران و کشور هستم.
وی ضمن تشکر از پدر و مادر و آقایان نورالله زاده و مهدی قاسمی به جهت تشویق و مشاوره وی، اضافه کرد: ۹ سال است در مشاغل خانگی و توسعه طرح ملی به صورت آتش به اختیار با مبلغ ناچیزی کارش را شروع کرد.
این جوان کارآفرین با اشاره به اینکه شروع کارآفرین ابتدا با شناسایی است، خاطرنشان کرد: کشور مملو از کارآفرین است باید به نیروی جوان همچون دفاع مقدس اعتماد نماییم و کار را به آنها بسپاریم.
هاشمی نسب اضافه کرد: این شرکت تولیدی ماسک و پوشاک از ششم فروردین ماه شروع شد و الان با همکاری جهاد انشگاهی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و امور بانوان استانداری این شرکت توانستهچراغ ۶۵۰ خانواده را روشن کند.
توان تأمین ماسک داخل کشور و صادرات را داریم
وی اضافه کرد: این شرکت در تولید محدودیت ندارد و مدعی است توان تأمین ماسک داخل کشور و حتی صادرات را دارد.
مدیر عامل شرکت دایا هنر اکسیر ماندگار مازندران اظهار داشت: باید مجموعه ای را شکل بدهیم تا در شناسایی افراد نخبه فعالیت کنند.
هاشمی نسب خاطرنشان کرد: هیچ ماسکی قابل ضد عفونی و شست و شو نیست و همه ماسک ها با برخورد با مواد ضد عفونی خاصیت خویش را از دست می دهند.