انتشار فراخوان جایزه کتاب سال دانشجویی

ربات کشاورز: فراخوان بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی «کتاب سال دانشجویی» منتشر گردید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا برمبنای خبر رسیده، این جشنواره هر سال همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجاد نشاط علمی در فضای دانشگاهی کشور، شناسایی و پشتیبانی از دانشجویان نوقلم و صاحب اندیشه، معرفی و تجلیل از ناشران فعال در زمینه آثار دانشجویی و تقویت بنیه علمی دانشجویان با همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی برگزار می گردد.
دانشجویان تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی و طلاب مقاطع تحصیلی سطح ۲ و ۳ می توانند آثار خودرا به تعداد نامحدود در شش گروه اصلی فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پزشکی و دامپزشکی، هنر و معماری و بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
شرایط شرکت در جشنواره
همزمانی دوره تحصیل دانشجو با زمان چاپ و انتشار اثر،
دارا بودن مشخصات عمومی کتاب برای اثر منتشرشده،
اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،
انتشار کتاب در ابتدای سال ۹۷ تا اختتام ۹۸،
ثبت نام اینترنتی، ارسال دو جلد از کتاب به دبیرخانه و ارسال نسخه ای از متنِ زبان اصلی آثار ترجمه شده.

همین طور دانش آموختگانی که حداکثر یک سال بعد از فارغ التحصیلی، کتاب خودرا در بازه زمانی (۹۷-۹۸) به چاپ رسانده اند نیز می توانند در جشنواره شرکت نمایند.
کتاب های الکترونیک ارسال شده به دبیرخانه جشنواره نیز باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هولوگرام باشند.

آثار دریافت شده بازگردانده نخواهند شد و به آثار برگزیده ای که توسط بیش از یک نفر تألیف یا ترجمه شده اند، فقط یک جایزه تعلق خواهد گرفت.
بخش ویژه کتاب سال دانشجویی

بخش ویژه بیست وهفتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی به موضوعات «مطالعات رسانه»، «مطالعات فرهنگی» (شامل اقتصاد فرهنگ، سیاستگذاری فرهنگی، فرهنگ دانشگاهی)، «آسیب های اجتماعی»، «اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی»، «مدیریت بحران» و «اخلاق حرفه ای» اختصاص دارد.

دانشجویان مولف و مترجم تا ۳۱ تیرماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خودرا به دبیرخانه دائمی جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ارسال نمایند.

ناشران نیز می توانند آثار دانشجویی خودرا به همراه فرم ثبت نام اینترنتی، به دبیرخانه جشنواره کتاب سال دانشجویی ارسال نمایند. در آیین اختتامیه جشنواره از ناشرانی که بر طبق ملاک های دبیرخانه، بهترین شکل مشارکت را در انتشار آثار دانشجویی داشته اند، تجلیل خواهد شد.

همین طور در مراسم پایانی این جشنواره جوان ترین پدیدآورنده، مولف و مترجم معرفی خواهد شد و مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

علاقه مندان می توانند بعد از ثبت نام بوسیله سامانه اینترنتی به آدرس www.isba.ir، دو نسخه از اصل اثر را به همراه فرم ثبت نام اینترنتی به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک ۷۲، صندوق پستی: ۱۱۶۳-۱۳۱۴۵ سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی ارسال نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۹۵۲۷۲۷ تماس بگیرند.

باتوجه به ضرورت پیش گیری از شیوع بیماری کرونا، شرکت کنندگان باید بعد از ثبت نام الکترونیکی (که از ۲۳ فروردین ماه آغاز شده)، نسخه فیزیکی کتاب خودرا تنها در بازه زمانی ۱ تا ۳۱ تیرماه (به شرط اعلام وضعیت عادی توسط ستاد ملی کرونا) به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. بدیهی است آثاری که قبل از این تاریخ به دبیرخانه ارسال شود، توسط دبیرخانه دریافت نخواهد شد.

منبع: