راه اندازی سرویس ارائه ویدئویی مقاله های همایش های علمی کشور

ربات کشاورز: رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی از راه اندازی ˮسرویس ارائه ویدئویی مقاله های همایش های علمی کشورˮ آگاهی داد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، فاطمه عظیم زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: باتوجه به توسعه ابزارهای الکترونیکی و امکانات فراهم آمده در فضای سایبری روش های اطلاع رسانی از نوشتاری به روش های دیداری و شنیداری متمایل شده و همه گیری بیماری کووید-۱۹، لزوم استفاده از ابزارهای موجود در فضای مجازی را بیش از پیش نمایان کرده است. به شکلی که همایش های علمی که امکان برگزاری به صورت حضوری را ندارند از بستر وب برای اجرای برنامه خود استفاده می نمایند. به همین دلیل استفاده از بانکهای اطلاعاتی برای خروجی مقاله ها و ویدئوهای این همایش ها میتواند جامعه بزرگتری را از دستاوردهای علمی بهره مند سازد.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین رسالت های SID اطلاع رسانی آخرین دستاوردهای علمی به جامعه دانشگاهی و پژوهشی کشور تعریف شده و در این راستا راه اندازی سرویس نمایش ویدئویی مقاله های ارائه شده در کنفرانس های علمی در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.
عظیم زاده تاکید کرد: از آنجاکه ششمین دوره کنفرانس بین المللی وب پژوهی به سبب شرایط موجود در تاریخ ۲۲ خردادماه ۱۳۹۹ به صورت آنلاین برگزار می شود، رونمایی از سرویس ارائه ویدئوهای مقاله های همایش های علمی کشور، همزمان با افتتاحیه این کنفرانس به صورت مجازی برگزار می شود.
وی در ادامه اشاره کرد: راه اندازی این سرویس فرصتی را برای پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان فراهم می آورد تا با مشاهده ویدئویی کوتاه در جریان آخرین کارهای علمی همکاران خود قرار گیرند و در صورت تمایل متن کامل مقاله را مطالعه کنند. همین طور عزیزان نابینا و کم بینا که امکان مطالعه متون معمولی را ندارند از این طریق در جریان روندهای پژوهشی حوزه تخصصی فعالیت خود قرار خواهند گرفت.
رئیس مرکز اطلاعات علمی همین طور تاکید کرد: آیین رونمایی از این سرویس همزمان با افتتاح ششمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی بوسیله لینک http: //live.usc.ac.ir/icwr۲۰۲۰ به صورت guest، یا بوسیله شبکه اجتماعی اینستاگرام با آدرس www.instagram.com/www_sid_ir به صورت زنده قابل مشاهده می باشد.
بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، علاقمندان به مباحث تحقیقاتی حوزه وب می توانند از همین مسیر سخنرانی پروفسور بهمن جوادی را با موضوع “Edge Computing Architecture Smart Application” به صورت برخط و رایگان مشاهده کنند.

منبع: