توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی؛ جشنواره ی دانشجویی کتاب سه دقیقه ای سه تاک تیرماه شروع به کار می کند

ربات کشاورز: اولین جشنواره ی دانشجویی کتاب سه دقیقه ای «سه تاک» تیرماه امسال از طرف سازمان انتشارات جهاددانشگاهی شروع به کار می کند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و آشنایی و انس بیشتر دانشجویان با کتاب در دو بخش اصلی و ویژه و با بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی برگزار می شود.
برمبنای اعلام دبیرخانه ی این جشنواره، در بخش اصلی این رویداد کتاب خوانی که تیرماه ۹۹ با عنوان سه دقیقه با کتاب اجرا می شود، دانشجویان علاقمند می توانند بهترین کتابی را که خوانده اند در چارچوب یک ویدیوی سه دقیقه ای در فضای مجازی معرفی کنند.
برگزیدگان این بخش برمبنای چهار معیار خلاقیت در نحوه ی ارایه، محتوا، بازخوردهای مخاطبان و نظرات هیات داوران انتخاب شده، جوایز هفتگی و فصلی ارزشمندی به آنها اعطا خواهد شد.
بخش ویژه ی این جشنواره نیز که تیرماه ۹۹ برگزار می شود، به گلستان سعدی اختصاص یافته است. در این بخش دانشجویان می توانند با مطالعه ی حکایت های گلستان سعدی بطور روزانه در مسابقه ی «سه دقیقه با سعدی» شرکت کرده و به صورت روزانه و ماهانه جوایز خودرا دریافت نمایند.
دکتر حامد علی اکبرزاده، سرپرست سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در تبیین اهداف این جشنواره اظهار نمود: شرایط خاص زندگی امروزی باعث شده است که جوانان تمایل کمتری به مطالعه داشته باشند و در این راستا نهادهای فرهنگی متولی امر کتاب و کتاب خوانی باید راهکارهای نو و بدیعی را برای تشویق افراد خصوصاً جوانان و دانشجویان اتخاذ کنند.
وی ادامه داد: یکی از این راهکارها به اشتراک گذاشتن تجربه های کتاب خوانی و معرفی کتاب های مفید به جوانان توسط خود آنها است. هدف از این جشنواره ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و به اشتراک گذاشتن تجربه های کتاب خوانی دانشجویان در فضای مجازی است؛ این امر سبب می شود کتاب های مفید بیش ازپیش معرفی و مطالعه شود و امیدواریم با بهره بردن از فضای مجازی و ظرفیت های دانشجویان، این جشنواره به یک جریان فرهنگی ملی در حوزه کتاب و کتاب خوانی تبدیل گردد.
اکبرزاده با اشاره به این که جزئیات هر دو بخش اصلی و ویژه ی این جشنواره، هفته ی آینده اعلام خواهد شد، اشاره کرد: سازمان انتشارات جهاددانشگاهی برنامه های متنوعی را در حوزه ی رویدادهای فرهنگی مربوط به کتاب و کتاب خوانی و نشر آثار فاخر تدارک دیده است و در همین راستا به زودی دبیرخانه کتاب و کتاب خوانی دانشجویان ایران را تاسیس خواهدنمود.
سرپرست سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در خاتمه از علاقه مندان دعوت کرد تا اخبار و اطلاعات رویدادهای فرهنگی این مجموعه خصوصاً جشنواره ی سه تاک را بوسیله صفحه ی اینستاگرامی http: //instagram.com/isba.ir و کانال پیام رسانی http: //t.me/isbair و سایت سازمان به آدرس http: //www.isba.ir دنبال کنند.
بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، این جشنواره با حمایت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، سازمان قرآنی دانشگاهیان، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و بنیاد سعدی برگزار می گردد.

منبع: