استاندار آذربایجان شرقی: جهاددانشگاهی سرمنشاء تحول در حوزه علوم و فنون است

به گزارش ربات کشاورز آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که جهاددانشگاهی سرمنشاء تحول در حوزه علوم و فنون است، اظهار داشت: دانشگاه های قبل از انقلاب، عموما آموزش محور و بر اساس نظریه پردازی بودند که ورود به جامعه و انجام کارهای علمی برای جامعه توسط دانشگاه ها از جانب جهاددانشگاهی شروع شد.
محمدرضا پورمحمدی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: فرا رسیدن ۱۶ مرداد، سالروز تاسیس جهاددانشگاهی را تبریک عرض کرده و پیشاپیش ۱۷ مرداد روز خبرنگار را هم تبریک گفته و از زحمات فعلان حوزه رسانه و خبر قدردانی می کنم.

ایشان در ادامه به دستاوردهای جهاددانشگاهی اشاره نمود و اضافه کرد: شاید جهاددانشگاهی ۴۰ سال پیش، با همان هدف تشکیل پارک علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های نسل چهارم مسئولیت پذیر اجتماعی امروزی، تاسیس شده و با این منظور تشکیل یافته است، چون که این موارد را درون خود دارد.

وی با بیان این که ساختارهای علمی که سال ها پیش بر روی شان سرمایه گذاری شده بود، در دوران کرونایی، در سطح مناسبی نمود پیدا کردند، اضافه کرد: کارهایی که ساختارهای علمی ما در ارتباط با بیماری کرونا ارائه کردند، آزمون خوبی بود و نشان داد که سرمایه گذاری بر ساختارهای علمی، نقش اساسی دارد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: ارزیابی بنده این است که کارهای خوبی توسط جهاددانشگاهی انجام شده و در حال انجام است؛ امیدواریم این اهتمام و جدیت تداوم یابد و شاهد تحولات بیشتر در حوزه های علمی و فناوری استان باشیم.

منبع: