در نمایشگاه اینوتکس؛ ۳۵۰جلسه آنلاین بین استارت آپها و سرمایه گذاران انجام شد

در برنامه کافه سرمایه رویداد اینوتکس۲۰۲۰، ۳۵۰ جلسه آنلاین بین استارت آپها و سرمایه گذاران اجرا شد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، نهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس، از ۲۲ تا ۲۵ مرداد ماه بصورت مجازی اجرا شد. یکی از مهم ترین رویدادهای این نمایشگاه به نام «کافه سرمایه»، فرصتی ویژه برای صاحبان شرکت های نوپا و استارت اپ ها، برای جذب سرمایه و مذاکره با سرمایه گذاران بود.
در واقع رویداد کافه سرمایه، گردهمایی تخصصی شرکت ها، سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و گروهی از استارت آپهای برتر است که امسال برای نخستین بار بدلیل انتشار ویروس کرونا، بصورت آنلاین انجام شد.
این رویداد، جهت تسهیل امر جذب سرمایه و ایجاد زمینه رشد برای استارت آپهای برتری که نیاز به جذب سرمایه دارند، تدارک دیده شده بود و در آن استارت آپها به فرصت ارائه طرح های خود به شبکه سرمایه گذاران، دست پیدا کردند.
در این رویداد ۲۵ استارت آپ متقاضی سرمایه و ۶۲ سرمایه گذار حقیقی و حقوقی حضور داشتند. نحوه برگزاری این رویداد بدین صورت طراحی شده بود که نماینده هر شرکت یا سرمایه گذار، در اتاق اختصاصی خود بصورت آنلاین حاضر شده و استارت آپها در مدت زمان مشخص به صورت خصوصی خودرا به آنها معرفی می کردند.
در این جلسات خصوصی، سرمایه گذاران به بررسی ابعاد مختلف استارت آپها پرداختند و در صورت علاقمندی به طرح ها و تمایل به سرمایه گذاری روی آنها، تقاضای جلسات بیشتر برای مذاکره با استارت آپها را مطرح نمودند.
در نخستین روز از کافه سرمایه تعداد ۷۰ جلسه خصوصی آنلاین، بین استارت آپها و سرمایه گذاران انجام شد و در دومین روز از این رویداد، تعداد جلسات استارت آپها و سرمایه گذاران به بیش از ۱۰۰ جلسه رسید. در سومین و چهارمین روز از کافه سرمایه نیز، شاهد برگزاری ۱۸۰ جلسه سرمایه گذاری بودیم.
در کافه سرمایه اینوتکس ۲۰۲۰، مجموعاً ۳۵۰ جلسه سرمایه گذاری تنظیم و انجام شد.
در این رویداد، استارت آپها از حوزه های مختلفی از قبیل BI، AI، IT، IOT، سلامت، آموزش، تولید محتوا، صنعت، پزشکی، گردشگری، کشاورزی، هنر، مد و پوشاک و مواد غذایی حضور داشتند.
محدوده مذاکرات، گفتگو پیرامون مسائلی شامل طرح کسب و کار و طرح مالی، میزان مشارکت و حدنصاب سهام، نحوه مدیریت شرکت، نحوه تامین مالی و تمام موضوعات مرتبط برای شکل گیری همکاری و سرمایه گذاری بود.
با توجه به آمار به دست آمده از بازخورد سرمایه گذاران، ۷۰ درصد این جلسات (۳۵۰ جلسه) با موفقیت به دور بعدی مذاکرات راه یافتند که مقرر است، جلسات بیشتری برای آنها تنظیم شود.