ساخت مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی بوشهر کلید خورد

به گزارش ربات کشاورز بوشهر با سفر رئیس جهاددانشگاهی به استان بوشهر ساخت مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی این استان با هدف تولید و تکثیر سالانه ۵ میلیون قطعه بچه ماهی کلید خورد.
بامداد امروز (۴ شهریورماه) با سفر دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی در سومین روز هفته دولت به استان بوشهر و با حضور استاندار و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و دبیر اول کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات، معاون اقتصادی استاندار، امام جمعه دلوار و فرماندار تنگستان، مراسم کلنگ زنی ساخت مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی این استان با طرح کسب دانش فنی تولید و تکثیر سالانه ۵ میلیون قطعه بچه ماهی سی باس در شهرک زیست فناورانه دلوار برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، با عنایت به ظرفیت بالای پرورش آبزیان در آب های استان بوشهر، بسترسازی جهت تولید و تکثیر بچه ماهی سی باس در جهاددانشگاهی بوشهر در فاز اول پروژه با اعتبار ۸ میلیارد تومان فراهم شده که این پروژه مهم استان بوشهر را به قطب تولید و تکثیر بچه ماهی تبدیل می کند.
ساخت مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی بوشهر در طرح کسب دانش فنی تولید و تکثیر سالانه ۵ میلیون قطعه بچه ماهی سی باس بعنوان یکی از ۳۱ طرح فناورانه ملی جهاددانشگاهی در سال ۹۸، کشور را از واردات بچه ماهی که هم اکنون از کشورهای هند، استرالیا و تایلند برای پرورش در قفس انجام می شود، بی نیاز خواهد نمود.
فاز اول این پروژه در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع با اعتبار ۸ میلیارد تومان کلنگ زنی شد و در این مجتمع برای توسعه فناوری در کنار تولید و تکثیر بچه ماهی، تولید غذای زنده آبزیان همچون تولید آرتمیا، روتیفر و جلبک هم -برنامه های تدوینی استان در عرصه دریا – اتفاق خواهد افتاد.
همچنین برای فاز دوم پروژه جهاددانشگاهی بوشهر درخواست ۵ هکتار زمین از مسؤلان استانی دارد تا با گسترش بحث زیست فناورانه با توجه ظرفیت استان زنجیره تولید و پرورش ماهی در قفس را تکمیل کند.
شایان ذکر است افتتاح مرکز پایلوت طرح کسب دانش فنی تولید بچه ماهی بااعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هم پیوست این طرح است که در ادامه سفر رئیس جهاددانشگاهی افتتاح می گردد.

در حال حاضر کلیه بچه ماهی موردنیاز کشور از خارج تأمین می شود که در برنامه ششم توسعه تولید ۲۰۰ هزار تن آبزی در بحث پرورش ماهی در قفس برنامه ریزی شده که با تحقق این مهم کشور از واردات بچه ماهی بی نیاز خواهد شد.