نماینده ولی فقیه در استان: استان بوشهر می تواند قطب فعالیتهای جهاد دانشگاهی باشد

به گزارش ربات کشاورز بوشهر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف، تولید دانش و فناوری و تدوین سندها بسیار موفق بوده و یک مدل جدید در عرصه دانش و علم و مدیریت علمی و جهادی در ایران بوجود آورده است.
آیت الله غلام علی صفایی بوشهری قبل از ظهر امروز در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور و استان بوشهر اظهار داشت: یک ظرفیت بسیار مناسب با نگاه تولیدی و فناورانه، در زمینه کشف نیازهای استراتژیک و ضروری نظام و کشور و استفاده از مراکز دانشگاهی و هم در عرصه تدوین علم و تولید دانش های نوپیدا و تکنولوژی های جدید و تولید ثروت مولد با نگاه انقلابی و جهادی بسیار موفق عمل کرده و ان شالله با تلاشی که می شود و با حضور نیروهای نخبه و جهادی در افق ۱۴۲۰ به درجه ای از اقتدار علمی و فناوری برسیم که هیچ نیازی به خارج از کشور نداشته باشیم مگر اینکه جهاد دانشگاهی و مراکز در رابطه با آن تولید کرده باشند و فراتر از خودکفایی به مرحله مرجعیت در عرصه های مختلف دست پیدا نماییم.
وی افزود: علم هم ثروت است و هم اقتدار و بیشتر از آن که تولید ثروت کند تولید اقتدار می کند و همینطور جهاد دانشگاهی جهاد اقتدار است، اقتدار حقیقی؛ چون که ثروت اقتدار حقیقی ایجاد نمی کند و اقتدار حقیقی در عرصه دانش و فرهنگ نمود پیدا می کند که خوشبختانه جهاد دانشگاهی در مجموعه خاص خود متکفل هردو هست.
امام جمعه بوشهر اظهار نمود: خوشبختانه از زمان تاسیس جهاد دانشگاهی و در زمان تشکیل در استان بوشهر با تمام فراز و نشیب هایی که در راه تاسیس آن بود الحمدلله با تعهد جهاد علمی و عملی تلاش بسیار خوبی در استان داشته و منشا خدمات بسیار خوبی در عرصه ملی و استانی بوده اند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه استان بوشهر می تواند در تمامی ظرفیت های آمایشی سرزمینی منشا اثر باشد، خاطرنشان کرد: استفاده از جهاد دانشگاهی در راه تحقق اهداف و پیشرفت و توسعه باید در جمیع ظرفیت های کرانه ای برای تولیدات علمی صورت بگیرد. استان بوشهر می تواند قطب فعالیتهای جهاد دانشگاهی باشد و ما این آمادگی را داریم که حمایت نماییم و میزبان خوبی برای فعالیتهای جهاد دانشگاهی باشیم هر چند جهاد دانشگاهی خود اینجا میزبان است.

سپاه حامی جهاددانشگاهی است
فرمانده سپاه بوشهر عنوان کرد: ما با جهاد دانشگاهی استان بوشهر ارتباط بسیار خوبی داریم و این مجموعه با سپاه هماهنگ است و همکاریهای لازم با حفظ حدود و صغور و هر کدام در جهت مأموریت ذاتی تابحال صورت گرفته است.
سردار علی رزمجو اضافه کرد: هماهنگی خیلی خوبی میان جهاد دانشگاهی با مجموعه های دیگر برقرار است، که از ریاست محترم جهاد دانشگاهی استان بوشهر تشکر می نماییم، چون که ایشان فردی تلاشگر و جهادی است و مخلصانه کار می کند.

توسعه علمی سبب اقتدار اقتصادی و دفاعی کشور می شود
رئیس جهاد دانشگاهی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: توسعه فرهنگی و علمی و فناورانه اساس توسعه و پیشرفت هر کشوری هستند، چون که با تربیت انسان توسعه یافته برای اداره کشور و جامعه برای کشور سودمندی دارد.
حمیدرضا طیبی اضافه کرد: توسعه علمی سبب اقتدار اقتصادی و دفاعی کشور می شود و ما در جمهوری اسلامی بعنوان انقلابی که خارج از دو قطب شرق و غرب به پیروزی رسیده است باید حتما صاحب اقتدار اقتصادی و دفاعی متکی بر علم و فناوری پیشرفته بومی خود باشیم.

وی اظهار نمود: فلسفه تاسیس جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۵۹ هم اثبات همین مبحث بوده که اثبات کند ما توان انجام این کارهای بزرگ را در کشور داریم. همانطور که می دانید یکی از زمینه های فعالیت ما در جهاد دانشگاهی کار در حوزه سلول های بنیادی بعنوان یک کار نو در دنیا بود که نه تنها خیلی سریع توانستیم در مرز علم حرکت نماییم بلکه امروز کسب فناوری کرده و فناوری را به بالین آورده و در درمان بیماران استفاده نماییم و امروز اگر در درمان بیماری پارکینسون و در بخش آزمایشگاهی و حیوانی کاملا موفق بوده ایم یک حرف نو ما برای دنیا است یعنی به صورت همزمان دو یا سه کشور بر روی این مورد کار می کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: همچون فناوری های جدیدی که به سفارش مقام معظم رهبری در سال ۹۷، توسط جهاد دانشگاهی در دست تولید است، مجموعه فناوری هایی مانند فناوری بذرهای هیبریدی یا مرغ لاین یا مرغ اجداد است که به امنیت غذایی کشور و پیشرفت این حوزه، رفع وابستگی و رسیدن به مرز صادرات کمک می نماید.

منبع: