شروع به کار بیست ویکمین کنگره بین المللی رویان

ربات کشاورز: بیست ویکمین کنگره بین المللی رویان با حضور دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان و تعدادی از پژوهشگران این پژوهشگاه به صورت مجازی شروع به کار کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر فیروزه احمدی، دبیر علمی کنگره تولیدمثل رویان با بیان این که کنگره رویان از سال ۲۰۰۰ هر سال پربارتر از قبل برگزار شده است، اظهار داشت: کنگره امسال ۹ سرفصل دارد که در هر کدام از بخش ها سخنرانانی از ایران و دیگر کشورها آخرین یافته های علمی را بیان خواهند کرد.

وی ادامه داد: یکی از سرفصل ها به موضوع امروز دنیا یعنی کووید- ۱۹ اختصاص دارد که مقرر است محققانی از ایتالیا، سنگاپور، استرالیا و ایران درباره آن صحبت کنند. در زمینه سقط مکرر و تست های ارزیابی قبل از لانه گزینی نیز به ترتیب محققانی از اسپانیا و ایران و همین طور انگلستان، آمریکا و ایران آخرین دستاوردهای علمی را ارائه خواهند داد.

احمدی بیان کرد: در سرفصل درمان ناباروری مردان پژوهشگرانی از فنلاند و ایران و در حوزه اختلالات سیستماتیک و چاقی در ناباروری چهار سخنران از ایران توضیحاتی را ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به این که یکی دیگر از سرفصل های این کنگره چالش های روش های کمک درمانی ناباروری(ART) نام دارد، اظهار داشت: در این بخش سخنرانانی از اندونزی، سوییس و ایران حضور دارند. در زمینه جنبه های آزمایشگاهی ART پژوهشگران ایتالیایی، اسپانیایی و ایرانی سخنرانی خواهند کرد و در زمینه های زیست فناوری حیوانات و حفظ باروری در موارد تخمدان های حاوی توده به ترتیب سخنرانانی از نیوزیلند، آلمان و ایران و همین طور استرالیا و ایران آخرین یافته های علمی را ارائه خواهند داد.

دبیر علمی بیست ویکمین کنگره رویان با بیان این که حدود ۱۷۰ خلاصه مقاله دریافت شده است، اظهار داشت: به سبب محدودیت زمان ۱۵۰ خلاصه مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد. امیدواریم برگزاری این کنگره سبب جهش علمی و دستیابی به فناوری های روز در زمینه درمان ناباروی و سلول های بنیادی شود.

منبع: