پهپاد کشف اجساد در جنگل تولید می شود

ربات کشاورز: یافتن اجساد در جنگل های پوشیده از درخت کار ساده ای نیست، اما استفاده از پهپادهایی که قادر به شناسایی تغییر در وضعیت طبیعی برگ ها و خاک هستند می تواند به حل این مشکل کمک نماید.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه تنسی پهپادی طراحی نموده اند که با بررسی وضعیت برگ درختان و حتی خاک جنگل ها با استفاده از دوربین های خود، قادر به شناسایی تغییرات در آنها و در نهایت کشف اجساد در جنگل است.
اجساد رهاشده در جنگل سبب افزایش مقدار نیتروژن در خاک اطراف خود می شوند و این امر به خصوص در تابستان که جسد سریع تر تجزیه می شود کاملاً مشهود است. انتشار نیتروژن هم ظاهر خاک و هم ظاهر برگ ها را تغییر می دهد. تغییراتی که اجساد افراد سیگاری در محیط اطراف بوجود می آورد بیشتر از افراد غیرسیگاری است و بنابراین با استفاده از این فناوری می توان برخی خصوصیت های خاص افراد را از نظر وضعیت سلامت هم تشخیص داد.
این فناوری برای کشف اجساد حیوانات مختلف هم قابل استفاده می باشد، ولی به صورت خاص می تواند هزینه و مدت زمان مورد نیاز برای یافتن اجساد افرادی که به هر علت در جنگل های وسیع و صعب العبور جان داده اند را کم کند. محققان امیدوارند بتوانند نمونه اولیه پهپاد مجهز به این فناوری را در آینده نزدیک تولید کنند.