درمان ضایعات و عفونت های استخوانی با کمک آویشن

به گزارش ربات کشاورز یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه تربیت مدرس درباره پژوهش خود پیرامون درمان ضایعات و عفونت های استخوانی با استفاده از عصاره آویشن و روش مهندسی بافت توضیحاتی عرضه داد.
راضیه نجف لو در گفتگو با ایسنا درباره ی مقاله خود که در بیست ویکمین کنگره رویان برگزیده شده بود، اظهار داشت: این مقاله درباره درمان ضایعات و عفونت های استخوانی به صورت همزمان است. در این مقاله درمان این ضایعات به روش مهندسی بافت بررسی شده است. در این روش از عصاره آویشن بعنوان عامل آنتی باکتریال استفاده شده است.

وی ادامه داد: ما یک داربست زیست سازگار طراحی کردیم و درون آن دارویی قرار دادیم که بتواند از عفونت های استخوانی جلوگیری کند؛ یعنی همزمان که داربست را داخل استخوان قرار می دهیم هم استخوان ترمیم شود، هم از عفونت جلوگیری کند و اگر عفونتی وجود دارد آنرا از بین ببرد، چون که درمان عفونت های استخوانی خیلی سخت است و گاها به جراحی منجر می شود. در این تحقیق از یک نانوحامل استفاده شده بود تا کمک نماید دارو آسان تر در محل شکستگی رهایش یابد.

این دانشجوی مهندسی پزشکی خاطرنشان کرد: این مطالعه به صورت برون. تنی بوده است و مقاله آن به تازگی در مجله bioactive and compatible polymers پذیرش شده است.

این پژوهش بعنوان رساله کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس تحت نظارت و راهنمایی دکتر نفیسه بحیرائی عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس انجام شده است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، بیست ویکمین کنگره بین المللی رویان، از روز چهارشنبه، ۱۲ شهریور ماه جاری به صورت مجازی شروع به کار کرده و تا امروز ۱۶ شهریور ماه ادامه دارد.

منبع: