سلامتی را می توان پس انداز کرد

البرز رئیس جهاد دانشگاهی البرز اظهار داشت: خون بند ناف می تواند بیشتر از ۸۰ نوع بیماری که امکان دارد نوزاد در آینده به آنها مبتلا شود را درمان کند.

احمدرضا فیروزی در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: نمایندگی بانک خون بندناف البرز از سال ۹۳ فعالیت خویش را در خدمت رسانی به مردم عزیز استان البرز شروع کرده و تابحال توانسته است ذخیره سازی ۲۲۹۴ نمونه خون بندناف را در شرکت فن آوری بن یاخته های رویان به خود اختصاص دهد.

فیروزی اضافه کرد: خوشبختانه در مرداد ماه ۹۹ نمایندگی بانک خون بندناف البرز بهترین عملکرد خود از آغاز تأسیس تا کنون و همینطور نسبت به تمام ادوار گذشته در مرداد ماه داشته است و در ثبت قراردادهای اینترنتی این ماه جزو سه نمایندگی برتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه خانواده هایی که در آستانه تولد فرزند هستند می توانند با ذخیره خون بندناف فرزندشان در بانک خون بندناف فامیلی رویان، از این سرمایه برای سلامت خانواده خود در آینده استفاده کنند اظهار داشت: متقاضیان می توانند ضمن رفتن به سایت بانک خون بندناف رویان به آدرس www.rsct.ir از شرایط ذخیره سازی خون بند ناف و موارد منع قرارداد آگاه شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز افزود: هزینه ذخیره سازی خون بند ناف حدودا سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که رویان برای پرداخت این مبلغ شرایط ویژه ای را در نظر گرفته تا خانواده های متقاضی نگران پرداخت هزینه نباشند.

وی تصریح کرد: شهروندان متقاضی در البرز می توانند به آدرس میدان سپاه، روبه روی مخابرات، برج طاق کسری، طبقه هشت رجوع و با شماره تلفن ۰۲۶۳۴۴۸۷۵۵۵ تماس بگیرند و یا با رفتن به سایت رویان به صورت اینترنتی ثبت نام و نمایندگی خویش را البرز برگزیده و منتظر تماس کارشناسان باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی در انتها با اشاره به اینکه ذخیره خون بند ناف نوعی پس انداز سلامتی برای فرزندان تازه متولد شده است، اظهار داشت: این خون که در حالت عادی بعنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می شود می تواند بیشتر از ۸۰ نوع بیماری خونی مثل سرطان خون و مشتقاتش، فلج مغزی اطفال، برخی بیماری های نقص سیستم ایمنی، تالاسمی و… که امکان دارد نوزاد در آینده به آنها مبتلا شود را درمان کند.