انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی جهاد دانشگاهی و شیلات مازندران

مازندران بامداد امروز در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی با مدیرکل شیلات مازندران در محل این اداره کل در بابلسر تفاهم نامه علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی منعقد شد.

در این دیدار محمدرضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه هر مدیری که بتواند از متخصصان و مشاوران قوی استفاده نماید به نتیجه مطلوب می رسد، اظهار داشت: در جهاد دانشگاهی مازندران به دنبال انجام کارهای بهینه با تمام توان هستیم.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی مازندران دارای ۴۰ هکتار آب بندان در قطعات مختلف بوده که آماده اجرای طرح های مشترک پژوهشی با شیلات استان مازندران هستیم.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران اشاره کرد: هم اکنون در حال پرورش ماهیان گرمابی در این آب بندان ها هستیم.

شافعیان با اعلان اینکه به دنبال تغییر وضعیت موجود هستیم و برای رسیدن به این هدف از حضور افراد در جهاد دانشگاهی برمبنای قابلیت ها و توانمندی ها استفاده می بریم، اشاره کرد: به مسائل نگاه علمی و تحقیقاتی داریم و بجای روزمره بودن فعالیت ها به دنبال کار ماندکار برای توسعه استان هستیم.

وی در ادامه انجام طرح های پژوهشی همانند کار بر روی بچه ماهیان خاویاری با بهره گیری از ریز جلبک های تولیدی این نهاد، اشاره و اشاره کرد: این طرح بعد از اجرا آزمایشی بر روی ماهیان خاویاری به شدت تلفات را کم کرد و جهاد دانشگاهی آمادگی نقش آفرینی درباب تولید ماهی قزل آلا را دارد.

*بهر گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی در تولید ماهی قزل آلا

حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه نقش جهاد دانشگاهی در توسعه این استان خصوصاً مسائل شیلاتی مهم و اثرگذار می باشد، اظهار داشت: اداره کل شیلات به دنبال انجام کارهای علمی بوده و دراین زمینه با سازمان های مختلف آماده همکاری است.

وی با اعلان اینکه اداره کل شیلات آمادگی دارد تا در کنار ۶ مزرعه ای که بعنوان پایلوت تولید ماهی قزل آلا در مازندران در حال فعالیت هستند از ظرفیت جهاد دانشگاهی نیز به عنان هفتمین مزرعه بهره بگیرد، اظهار نمود: توجه به مباحث شیلاتی در توسعه مازندران یکی از کلیدی ترین اصول است که باید به آن به صورت ویژه توجه گردد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی درخلال جهاد دانشگاهی و اداره کل شیلات مازندران با هدف همکاری در بهره برداری از ظرفیت ها و توسعه و ارتقای سطح تعاملات در حوزه های پژوهش، فناوری و آموزش بوسیله همکاری مشترک با در نظر گرفتن تمامی امکانات طرفین شامل دانش فنی موجود، منابع مالی و فیزیکی، اطلاعات داده و منابع انسانی منعقد شد.

در این تفاهم نامه دو طرف بر روی محورهای چون “به اشتراک گذاری توانمندی های طرفین، همکاری مشترک در انجام پروژه های کاربرد ریزجلبک ها در بازماندگی لارو و بچه ماهی خاویاری، انجام تحقیقات کاربردی با اهداف توسعه آبزی پروری و ارتقای راندمان مزارع آبزی پروری، ارائه خدمات مشاوره ای علمی پژوهشی و انجام خدمات تخصصی در زمینه های مختلف و غیره” به توافق رسیدند.