طرح جدید الون ماسک برای تحویل جهانی یک ساعته سلاح

ربات کشاورز: ارتش آمریکا با همکاری الون ماسک و شرکت تحت رهبری وی اسپیس ایکس به دنبال اجرای طرح تازه ای بمنظور تحویل یک ساعته اسلحه در هر جای جهان است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از اسلش گیر، الون ماسک مدعی است با اجرای این طرح جاه طلبانه تحویل سلاح در هر جای جهان در عرض یک ساعت امکان پذیر خواهد شد.
در قالب این طرح علاوه بر تحویل یک ساعته سلاح، انواع محموله های نظامی با حجم و وزن های متفاوت نیز طی همین مدت با بهره گیری از راکت های فضایی قابل تحویل خواهد بود.
راکتی که بدین منظور در نظر گرفته شده، با سرعت ۱۲ هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کند و می تواند ۸۰ تن بار و اسلحه حمل کند. راکت مورد اشاره می تواند در هر کجای کره زمین فرود آید. اسپیس ایکس هم اکنون به دنبال محاسبه هزینه ها و چالش های فنی اجرای این طرح است. پرتاب آزمایشی این راکت برای سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده و بنظر می رسد ارتش آمریکا با اجرای چنین طرحی به آسانی و در عرض یک ساعت می تواند محموله های نظامی خودرا از آمریکا به افغانستان منتقل کند. هم اکنون انتقال محموله های نظامی آمریکا به افغانستان با هواپیماهای سی ۱۷ که با سرعت ۹۵۰ کیلومتر در ساعت پرواز می کند، ۱۵ ساعت طول می کشد.

منبع: