بوستر موشک بلواوریجین برای هفتمین بار به فضا پرتاب شد

شرکت بلواوریجین طی یک آزمایش موشک نیوشپارد کپسولی را به فضا فرستاد. بوستر این موشک برای هفتمین بار به فضا پرتاب شده بود.

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از اسپیس، شرکت بلواوریجین به صورت موفقیت یک موشک «نیوشپارد» بدون سرنشین را به مدار زمین فرستاد.

در این عملیات یک موشک چندبار مصرف و کپسول فضایی از مقر پرتاب بلواوریجین واقع در غرب ایالت تگزاس به فضا پرتاب شدند. کپسول مذکور بعد از جدا شدن بوستر موشک، همراه چتر نجات روی زمین فرود آمد. از طرفی بوستر موشک هم صحیح و سالم فرود آمد.

ماموریت آزمایشی مذکور NS-13 نام دارد و هفتمین تست پرتاب بوستر یک موشک و سیزدهمین پرواز در برنامه نیوشپارد بشمار می رود.
طبق اطلاعات موجود بوستر موشک نیوشپارد ۸ دقیقه و کپسول استفاده شده در این مأموریت ۱۰ دقیقه بعد از پرتاب روی زمین فرود آمدند.
در این کپسول چند محموله علمی به فضا برده و برگردانده شد که یکی از آنها Deorbit( نسخه اولیه سنسور فرود(متعلق به ناسا است.
این اولین محموله ای است که همراه کپسول بلواوریجین به فضا رفت. آزمایش مذکور به توسعه تکنولوژی های جدید برای فرود کمک می نماید که در برنامه آرتمیس ناسا(سفر به ماه) به کار می روند.
جف بزوس مدیر ارشد اجرایی آمازون در سال ۲۰۰۰ میلادی بلواوریجین را تاسیس کرد و الان تصمیم دارد با استفاده از موشک نیوشپارد سرویس تجاری ارسال مسافران به فضای زیر مدار زمین را انجام دهد.

منبع: