همزمان با هفته سلامت روان، انجام می شود؛ ارائه تسهیلات ویژه سلامت روان توسط جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

مرکز سلامت روان ˮرویینˮ جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت هفته سلامت روان، تسهیلات ویژه خدمات سلامت روان را به صورت حضوری و تلفنی ارائه می دهد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، فرج حسینیان معاون پژوهشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نامگذاری ۱۰ اکتبر با عنوان روز جهانی سلامت روان، اظهار نمود: این عنوان توسط سازمان بهداشت جهانی و با هدف جلب توجه بیشتر به اختلالات روانی، تأثیرات منفی آن بر جوامع و پیش گیری از بروز آن برگزیده شده و در همین راستا ایران نیز ۱۸ تا ۲۴ مهر را با عنوان هفته بهداشت روان تعیین کرده است.
وی با اعلان اینکه ۶۰ درصد افرادی که از اختلالات روان پزشکی رنج می برند از خدمات مورد نیاز استفاده نمی کنند، اظهار داشت: عمده ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان است، به عبارت دیگر اگر دسترسی راحت به بهترین خدمات نیز فراهم گردد ولی آگاهی و اصلاح نگرش کافی محقق نشود، مردم از خدمات سلامت روان استفاده نمی کنند.
این عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی با اشاره به سلامت روان بعنوان بخش مکمل سلامت جسمانی، اشاره کرد: عدم حفظ و ارتقای سلامت روان افراد، منجر به بروز اختلالات روانی شده، بطور مثال افراد دارای افسردگی یا وسواس و یا فردی که با همسر و فرزند خود مشکل دارد، نمی تواند به آرامش که یکی از منابع اصلی سلامت روان است، نائل شود.
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلان اینکه یکی دیگر از ماموریت های اصلی این واحد علاوه بر حوزه سالمندی، حوزه سلامت روان است، اظهار نمود: در این واحد تلاش شده با برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع، ضمن ارائه خدمات حضوری و آنلاین به آحاد جامعه، مفید و موثر عمل شود.
حسینیان با اشاره به ارائه کلیه خدمات سلامت روان در این مرکز تخصصی با تسهیلات ویژه به مناسبت هفته سلامت روان، اظهار نمود: تمامی خدمات تخصصی سلامت روان ازجمله مشاوره های فردی (اضطراب، وسواس، افسردگی و…)، مشاوره قبل از ازدواج، زوج، طلاق و سلامت جنسی، انجام تست هوش کودکان و بزرگ سالان، انجام تست های استعدادیابی و شخصیت شناسی، مشاوره کودک و نوجوان (LD، ADHD، فرزند پروری و…)، مشاوره تحصیلی، نوروفیدبک، tDCS و… در مرکز سلامت روان رویین از تاریخ ۱۸ تا ۳۰ مهرماه با در نظر گرفتن ۲۵ درصد تخفیف ارائه می شود.
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه اظهار نمود: مرکز سلامت روان رویین همین طور برای همکاری و ارائه خدمات به سازمان ها و ارگان ها در حوزه مشاوره های فردی، زوج، طلاق و سلامت جنسی، انجام تست هوش کودکان و بزرگ سالان، مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی، نوروفیدبک و… اعلام آمادگی می کند.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعت بیشتر می توانند با شماره های ۰۲۱۲۲۷۳۹۸۹۱ و ۰۹۰۲۲۴۳۹۸۷۲ تماس حاصل نمایند.