همکاری پارک فناوری البرز و انستیتو پاستور ایران برای توسعه بانکهای سلولی

ربات کشاورز: در نشست مشترک رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی با رئیس موسسه انستیتو پاستور ایران بر توسعه همکاریهای مشترک علمی و فناوری دو مجموعه تاکید گردید.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، نشست مشترک رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و رئیس پارک علم و فناوری البرز و رئیس موسسه انستیتو پاستور ایران به همراه مدیران علمی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی برای توسعه همکاریهای علمی و فناوری انجام شد.

مهندس عباسی در این جلسه به تجربه خوب همکاری جهاددانشگاهی با مجموعه علمی، پژوهشی و درمانی به مسئولیت دکتر بیگلری در استان زنجان اشاره نمود و اظهار داشت: جهاددانشگاهی با دارا بودن مجتمع تحقیقاتی خود در استان البرز همچون پژوهشگاه های رویان و ابن سینا و همین طور مرکز ملی ذخایر ژنتیک آماده همکاری با انستیتو پاستور ایران در زمینه های مختلف بهداشتی و درمانی است.

وی با اشاره به تجربیات، توانمندی ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی خواهان همکاریهای بیشتر دو مجموعه در زمینه ایجاد بانکهای زیستی و همین طور کمک به پیشگیری و درمان بیماریها همچون بیماری کووئید۱۹(کرونا) شد.

دکتر بیگلری نیز در این جلسه با اشاره به این که این موسسه پس از یک قرن تجربه درخشان وارد دومین قرن فعالیت پربار خود می شودT اظهار داشت: انستیتو پاستور ایران در دنیا بیشتر از ایران شناخته شده است و این نشان میدهد این موسسه دستاوردهای خوبی در حوزه بهداشت و درمان جهانی از خود بجای گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، رئیس موسسه انستیتو پاستور ایران با اشاره به دستاوردها و توانمندی های جهاددانشگاهی در زمینه های مختلف علمی، بهداشتی و درمانی اظهار داشت: زمینه های خوب توسعه همکاری در زمینه های ژنتیک، بانکهای سلولی، میکروبی و درمانی وجود دارد که تلاش می نماییم در سطح ملی و استانی به این همکاری ها ادامه بدهیم.

در این جلسه بر بازدیدهای متقابل دو طرف، تولید آزمایشگاهی، توسعه صنعت کیت در کشور، رفع نیازهای درمانی مردم، ایجاد بانکهای زیستی، تولید محصولات کیفی با قیمت مناسب در حوزه درمان بین دو مجموعه تاکید شد.

منبع: