آغاز همکاری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و اتحادیه پوشاک

تفاهم نامه همکاری بین پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و اتحادیه پوشاک در محل پارک به امضا رسید.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، مراسم امضای تفاهمنامه بین پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی با اتحادیه پوشاک ۲ آذر با حضور دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی و ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران در محل پارک برگزار گردید.

دکتر ایمانی خوشخو در این مراسم ضمن اشاره به این که در شرایط فعلی جامعه اظهار داشت: کرونا هرروز درحال بدتر شدن است و دنیا این گونه دورانی را تجربه می کند که در جنگ و گریز است. ازاین رو در شرایط فعلی چنین هم اندیشی و رویدادهایی می تواند منشا خیلی از اتفاقات خیر و خوش برای جامعه باشد و امیدواریم از این تفاهم نامه قراردادهای خوبی بیرون بیاید.

رییس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی در ادامه اضافه کرد: به عقیده من هر جا حتی اگر رکود هم باشد می توانیم رونق ایجاد نماییم و این مهم از فرهنگ ریشه میگیرد. این که بخواهیم دست روی دست بگذاریم و بگوییم چه می شود و چه نمی گردد، نتیجه ای برای کشور به همراه ندارد و باید قدم برداریم تا به کشور کمک نماییم. در همین راستا برآن شدیم تا اولین شهر خلاق را با همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی در کیش دایر نماییم.

ایمانی خوشخو تصریح کرد: باید به دنبال این باشیم که بالاخره کرونا تمام می شود و باید به فکر پسا کرونا باشیم و در جایی قرار بگیریم که پسا کرونای صفر نداشته باشیم، بلکه تا حدودی کار را جلو برده تا بتوانیم راحت به نتیجه برسیم. درست است که دوران کرونا دشوار می باشد اما پسا کرونا اگر تسلیم شویم و دست روی دست بگذاریم پسا کرونای سختتری خواهد بود.
فرهنگ بزرگترین و مهم ترین ابزار دیپلماسی عمومی

وی اضافه کرد: این مهم که در فرهنگ و هنر پویایی وجود دارد و هیچگاه درجا نمیزند، حتی اگر سخت ترین موانع پیش رویش باشد را نباید از یاد برد. در واقع می توان گفت فرهنگ بزرگترین و مهم ترین ابزار دیپلماسی عمومی است و باید از خصوصیت های آن استفاده نماییم.

دبیر شورای هنر شورایعالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ازاین رو فرهنگ خاصیت خویش را در چنین شرایطی نشان میدهد که کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته است. در همین راستا پوشاک هم با فرهنگ عجین شده، چونکه اگر بخواهیم فرهنگ و هنر را از پوشاک بگیریم شاید به سمت جوامع بدوی برویم که در مبازره با طبیعت خویش را می پوشاندند. وقتی اسم فرهنگ و هنر می آید پوشاک مفهوم پیدا می کند. حتی در گردشگری هم ما پوشاک را جذبه فرهنگی و گردشگری می دانیم. خیلی از گردشگران در مناطق روستایی جذب لباس، فرهنگ، و هنر زنان و مردان روستایی مان می شوند، چون که دریایی از رنگ، هنر و اصالت را می توان در آن دید.

رییس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی اظهار داشت: همانطور که معماری را هم باید جزیی از فرهنگ دانست، چونکه اگر فرهنگ و هنر را از معماری مان بگیریم دیگر از آن چیزی نمی ماند؛ انگار روح را از جسم گرفتهایم. آنچه که معماری را یکی از شاخه های هویت و مناطر زیست می کند، هنر است. براین مبنا امروز خوشحالیم که بعنوان تنها پارک ملی در حوزه فرهنگ و هنر در کشور توانسته ایم دامنه کارهایمان را به سمتی ببریم که هم هنر و هم اقتصاد در آن باشد.

ایمانی خوشخو تصریح کرد: جمله ای از رهبر معظم انقلاب وجود دارد که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده باشد که می فرمایند: «ارتقاء کمی و کیفی مصرف و تولید محصولات و کالاهای فرهنگی جز با سیاستگذاری های درست و اقدام پیگیر و مستمر و به صحنه آوردن همه ظرفیت های ملی این عرصه، ممکن نخواهد شد. بازمهندسی ساختار فعالیت ها و مدیریت های فرهنگی با چنین نگاهی لازمه موفقیت در این آوردگاه تاریخی فرهنگی است.»

هنر فقط سینما و موسیقی نیست، پوشاک هم هنر است

وی اضافه کرد: زمانی که این صحبت را رهبر فرموند به این نتیجه رسیدیم که ما نمی خواهیم فقط حمایت نماییم و فعالیتی کرده باشیم، ما به دنبال خلق هستیم تا به اهالی فرهنگ و هنر بگوییم پوشاک در هنر قد افراشته می کند؛ هنر فقط سینما و موسیقی نیست، پوشاک هم هنر است تاجایی که چون نقش اجتماعی واقتصادی بازی می کند شاید فراتر از آن هم باشد ازاین رو شما در صحنه و ما در کنار شما می کوشیم.

رییس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی اظهار داشت: یقین بدانید سه رأس مثلث هنر، فرهنگ و پوشش را در این جا می توانیم شکل دهیم و این اتفاق مثبتی در کل کشوری خواهد بود که منابع سنتی آن روبه اتمام است.

وی اضافه کرد: حتی اگر تحریم ها هم برداشته شود باید دانست نفت رو به اتمام است و دنیا از منابع فسیلی فاصله گرفته است، در چنین شرایطی باید دنبال چاه های نفتی جدیدی بگردیم که هم بازار داشته باشد و هم به خارج وصل نباشد که یکی از آن چاه های نفتی بزرگ تمام نشدنی پوشاک است و می توانیم ثابت نماییم راه های جدیدی برای توسعه کشور وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در این مراسم از طرح مرکز نوآوری مد و لباس (مُدارا) و همینطور طرح جشنواره مد، لباس و طراحی با عنوان آینده و فناوری در پوشیدنیها بهار ۱۴۰۰ رونمایی گردید تا این اقدامات بتواند مبدایی برای بهترین اتفاقات در حوزه مد و لباس باشد.

منبع: