دانش بنیان ها سیستم پایش صنعتی برق را ساختند

سیستم پایش صنعتی نقش مهمی در کنترل فرایندهای برق نیروگاه ها و مراکز مهم دارد و الان این سیستم توسط یک شرکت دانش بنیان تولید شده است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری، شهرام کیخائی رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: باتوجه به تحریم های اعمال شده مقابل صنایع مصمم شدیم تا دستگاهها و تجهیزات مورد نیاز کشور را بومی سازی نماییم.
رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان افزود: یکی از تجهیزات بسیار ضروری، سیستم پایش و مونیتورینگ صنعتی برق بود که به علت اعمال تحریم ها فروش آن به کشور ممنوع گردید.
به گفته وی این دستگاه در کنترل فرایندهای صنعتی و برق نیروگاه ها و مراکز صنعتی نقشی کلیدی ایفا می‎کند. حتی قبل از تحریم ها، زمانی که کارشناسان یک شرکت ایتالیایی به مجموعه فولادسازی ما آمدند تا این سیستم را نصب کنند، اجازه ندادند تا مهندسان ایرانی در اتاق حضور داشته باشند تا موضوع و نکته ای را یاد بگیرند.
کیخائی اضافه کرد: همین رفتار را از مهندسان شرکت آلمانی زیمنس هم دیدیم، آنها هنگام نصب این سیستم اجازه ندادند تا کسی در نیروگاه و محدوده نصب دستگاه حضور داشته باشد. این رفتار ما را در تصمیم مان راسخ تر کرد تا هر طور شده این سیستم را بومی سازی نماییم.
رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان با اشاره به تحقیقات انجام گرفته در این مجموعه، اظهار داشت: طرح بومی سازی این دستگاه و نرم افزار آن به کمیته مراکز رشد دانشگاه فرودسی ارائه شد و این شرکت توانست با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه، این محصول را بومی سازی کند و آنرا برای تایید دانش بنیانی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عرضه نماید.
کیخائی با اشاره به بازار گسترده داخلی اظهار داشت: هم اکنون این محصول به دانشگاه های مختلف کشور همچون دانشگاه فردوسی و دانشگاه سیستان و بلوچستان عرضه شده است. اما به علت ضعف در بازاریابی هنوز نتوانسته ایم تا محصول را به مراکز صنعتی بزرگ معرفی نماییم. امیدوار هستیم با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاندن تسهیلات، بتوانیم این محصول و چند محصول مشابه را به صورت تولید صنعتی و تجاری سازی شده عرضه نماییم.