ستاری: کارخانه های نوآوری شهرها را هوشمند می کنند

به گزارش ربات کشاورز معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تکیه بر اینکه لازم است برای توسعه کارخانه های نواوری بخش خصوصی ورود کنند، بیان نمود: کارخانه های نوآوری شهرها را هوشمند می کنند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری با اشاره به اینکه کارخانه های نوآوری یک ابتکار جدید در جهت توسعه زیست بوم نوآوری هستند، اظهار داشت: فضاهای نوآوری با سرمایه گذاری و حمایت جدی که بخصوص از جانب دولت انجام شده به صورت قابل ملاحظه ای گسترش یافته است اما وجه بارز کارخانه های نوآوری در این است که به دست بخش خصوصی توسعه می یابند و فضاهای لازم را برای تبدیل نوآوری به کسب و کار فراهم می کنند.
ستاری ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری در حوزه نوآوری را گامی رو به جلو در توسعه پایدار دانست و اظهار داشت: کارخانه های آلاینده، مونتاژکار و سنتی امروز جای خویش را به نوآوری، طراحی و توسعه مرزهای فناوری داده اند. جای تبریک و قدردانی است که بخش خصوصی چنین فضای در خور توجهی را به رونق و گسترش زیست بوم نوآوری مختص کرده است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان، از رسیدن فضای فعالیت جوانان به بیشتر از ۳۰ هزار متر مربع با اجرایی شدن کارخانه نوآوری سوم گفت و افزود: با ایجاد این کارخانه نوآوری، چند هزار جوان خلاق و دانش آموخته فضایی برای کار و بسط دادن ایده های نوآورانه خود پیدا می کنند و با کسب وکارهای خود ضمن ایجاد ارزش افزوده و اشتغال، به یاری حل مشکلی از جامعه می آیند.
کارخانه های نوآوری و شهر هوشمند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از نزدیک شدن تهران به شهر هوشمند اطلاع داد و اضافه کرد: یکی از بخش های شهر هوشمند، ایجاد مراکز و بسترهایی است که جوانان بتوانند ایده هایشان را به شرکت تبدیل کنند. تحقق شهر هوشمند بیشتر از هر چیز، به یک زیست بوم نیاز دارد و پهنه های نوآوری این زیست بوم را کامل می کنند. کارخانه های نوآوری بخشی مهم و جدایی ناپذیر از این زیست بوم به شمار می روند که حالا با ایجاد این کارخانه ها، تهران باز هم به تحقق شهری هوشمند نزدیک شده است.

منبع: