رئیس پارک ملی صنایع نرم فرهنگی خبر داد: اعطای سومین جایزه ملی تعالی در ابتدای سال آینده

به گزارش ربات کشاورز فارس رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی کشور از اعطای سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری توسط این پارک در ابتدای سال ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل های بهداشتی اطلاع داد و اظهار داشت: فعالان حوزه گردشگری در اعطای این جایزه رتبه بندی می شوند.
دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو سه شنبه ۲۱ بهمن در یک کنفرانس خبری بیان نمود: پارک ملی علوم و فناوری های نرم اولین پارک ملی تخصصی کشور است که از سه سال پیش در حوزه تخصصی فرهنگ، هنر، صنایع فرهنگی وعلوم انسانی فعالیت خویش را شروع کرد.
او با اشاره به اینکه ورود پارک در همه بخش های فرهنگی فاز بندی شده است، اضافه کرد: در مرحله اول فعالیتهایی که به اقتصاد و درآمدزایی نزدیک است، مانند گردشگری، صنایع دستی، رسانه، هنرهای تجسمی، حوزه های دینی و موسیقی در این پارک توسعه داده می شود. توانسته ایم جمع قابل توجهی از هنرمندان را با پارک مرتبط نماییم.
رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی کشور همینطور به اعطای جایزه ملی طراحی بسته بندی صنایع فرهنگی توسط این پارک در اسفندماه سال جاری اطلاع داد و اظهار داشت: طراحی بسته بندی صنایع فرهنگی سال گدشته برگزار و بیشتر از ۵۰۰ هنرمند شناسایی شدند و در نمایشگاه سال جاری هم نمونه های خوبی ارائه شد.
ایمانی خوشخو به انعقاد قرارداد و تعامل انجام شده در سطوح کلان هم اشاره و عنوان نمود که این پارک تابحال با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، کمیته امداد امام(ره)، صندوق کارافرینی امید، وزارت دادگستری و مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد تفاهم نامه هایی منعقد کرده که در فاز اجرا قرار دارند.
وی همینطور به مشکلات ناشی از بی توجهی به رشته های علوم انسانی هم اشاره و افزود: درحوزه های علوم انسانی به جز چند رشته، کار بگونه ای پیش رفته که دانش اموختگان بعد از اتمام تحصیل احساس می کنند، وارد یک دنیای سرگردان شده اند، در حالیکه در کشورهای دیگر هیچ فرقی بین رشته های علوم انسانی و دیگر رشته ها در حوزه بازار کار وجود ندارد.
رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی کشور در خاتمه خاطرنشان کرد: مقرر شده تفاهم نامه ای با حوزه علمیه قم در باب فرهنگ و دین منعقد شود و از بسته های فناورانه آنها حمایت نماییم.

منبع: