سبزی: اهداف بلندمدت و کوتاه مدت جهاددانشگاهی در ساوه تبیین شود

مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اهداف دراز مدت و کوتاه مدت جهاددانشگاهی در ساوه و ظرفیت هایی که در حوزه های گوناگون وجود دارد تبیین شود.
حجت الاسلام محمد سبزی پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی که به همراه فرماندار ساوه در فرمانداری این شهرستان صورت گرفت، اظهار نمود: متاسفانه به مراکز استان ها اعتبارات بیشتری نسبت به شهرستان ها تخصیص می یابد.
وی با اشاره به اینکه ببش از ۴۰ درصد صنعت استان مرکزی در ساوه و زرندیه مستقر هستند، اضافه کرد: ظرفیت صنعتی و کشاورزی ساوه می تواند مزیتی برای توسعه فعالیتهای دانش بنیان و پژوهشی جهاددانشگاهی در این شهرستان باشد در حالیکه از این مساله غفلت شده است.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه ضمن اشاره به ساختار فرمانداری ویژه ساوه اظهار داشت: با ارتقای ساختار اداری ساوه به فرمانداری ویژه انتظار می رود که روسای ادارات شهرستان در سطح معاونت مدیر کل و با تفویض اختیار کامل فعالیت نموده و به مردم خدمات عرضه کنند، در صورتی که این مورد هنوز عملیاتی نشده است.
وی خواهان تحرک و پویایی بیشتر سیستم اداری شهرستان برای عرضه خدمات بهینه به مردم شد و اضافه کرد: بعضی دستگاههای اجرایی گرفتار خمودگی هستند و فعالیت آنها به علت روتین بودن، بازتاب و اثرگذاری مناسب در جامعه ندارد. مدیران باید ریسک پذیر بوده و در اجرای برنامه ها تحرک داشته باشند.
حجت الاسلام سبزی خواهان تسریع در ساخت و ساز فضای اداری جهاددانشگاهی ساوه شد و با تکیه بر اینکه اهداف دراز مدت و کوتاه مدت جهاددانشگاهی در ساوه و ظرفیت هایی که در حوزه های گوناگون وجود دارد باید تبیین شود، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی باید کار جهادی و تحقیقاتی را توسعه دهد و ساوه از این ظرفیت برخوردار می باشد. تحقیق در حوزه کشاورزی ساوه با عنایت به اقلیم سه گانه گرم و خشک، سردسیری و معتدل در دشت مرکزی و نوبران مزیتی برای انجام کارهای پژوهشی در حوزه کشاورزی است.
این نماینده مردم در خانه ملت با تقدیر از فعالیتهای اشتغالزایی جهاددانشگاهی ساوه اظهار داشت: فعالیت ها باید عملیاتی شود و صرف فعالیت نظریه کافی نیست. اگر فعالیت ها عملیات محور باشد زمینه رشد فراهم خواهد شد. نزدیکی ساوه به پایتخت، ظرفیتی برای جذب متخصصان و پژوهشگران مطرح کشور در تحقق اهداف جهاد دانشگاهی است.
وی با تکیه بر اینکه فعالیت جهادی مهم ترین خصوصیت کارکنان جهاد دانشگاهی ساوه بوده و دغدغه آنان توسعه فعالیتهای این نهاد است، افزو د: جهاد دانشگاهی بیشتر از گذشته به ظرفیت های ساوه توجه کند.