غفاری زاده: کارهای جهاددانشگاهی در ساوه تقویت می شود

به گزارش ربات کشاورز مرکزی سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی اظهار داشت: کارهای جهاددانشگاهی در حوزه های آموزشی، تحقیقاتی، درمانی و فرهنگی در شهرستان ساوه تقویت می شود.

علی اصغر غفاری زاده پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه در دیدار با نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس و فرماندار ساوه که در فرمانداری این شهرستان صورت گرفت، اظهار نمود: پتانسیل ها، موقعیت جغرافیایی، استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور در ساوه و قطب کشاورزی بودن این منطقه مزیت های مهمی برای توسعه فعالیت ها و ماموریت های جهاددانشگاهی در این شهرستان است.

وی بر گسترده شدن کارهای جهاددانشگاهی ساوه در آینده اصرار کرد و اضافه کرد: همراهی و همفکری و تعامل بین قسمتی از سوی مسئولان این شهرستان عامل مهمی در توسعه کارهای این نهاد است.

وی ایجاد فضای فیزیکی و ساختمان اداری برای جهاددانشگاهی ساوه را از با اهمیت ترین نیازهای زیرساختی در این شهرستان بیان کرد و اضافه کرد: مرکز جهاددانشگاهی در دو شهرستان ساوه و محلات از سالهای قبل به راه افتاده است، اما پیشرفت زیرساختی شهرستان محلات نسبت به ساوه بیشتر بوده و ساختمان اداری این شهرستان تکمیل شده و در حال بهره برداری است، در صورتیکه در ساوه هنوز یک فضای فیزیکی مناسب مستقل، با وجود واگذاری زمین از سالهای قبل، ایجاد نشده است.

سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی بر تعیین تکلیف راه اندازی ساختمان و فضای فیزیکی جهاددانشگاهی ساوه اصرار کرد و اظهار داشت: استیجاری بودن فضای کارهای جهادانشگاهی و جابجایی هایی که بعد از اتمام قرارداد صورت می گیرد سبب برهم خوردن تمرکز فعالیت ها خواهد شد.

وی بر برنامه ریزی جامع در امتداد توسعه و تقویت فعالیت ها نیز اصرار کرد و اظهار داشت: هدفگذاری کارهای جهاددانشگاهی در شهرستان محلات با تمرکز بر ایجاد مرکز خدمات تخصصی آموزش کوتاه مدت سنگ بعنوان اولین مرکز تخصصی کشور صورت گرفته است و در ساوه نیز این سیاست آموزشی و تحقیقاتی باتوجه به مزیت های این شهرستان در بخش های صنعت و کشاورزی دنبال می شود.

وی ارائه کارهای پزشکی مختص جهاددانشگاهی در ساوه را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: ایجاد شعبه مرکز درمان ناباروری با تاکید بر تربیت نیروی انسانی در مرکز استان، در گذشته برای ساوه بعنوان دومین شهرستان استان هدف گذاری شد، اما به سبب عدم حمایت و محدودیت در منابع مالی اجرائی شدن آن محقق نشد.

غفاری زاده اضافه کرد: درصدد هستیم با راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک در استان کارهای خودرا توسعه دهیم تا خدمات بیشتری در حوزه سلامت به مردم ارائه شود.

وی اشاره کرد: تفاوت جهاد دانشگاهی با سایر نهادها این است که نگاه جهادی داشته و خودگردان است، تنها حدود ۱۰ درصد از هزینه های این نهاد از طرف دولت تامین می شود و مابقی هزینه ها به صورت خودگردان تامین می شود.

وی راه اندازی بخش سرطان جهادانشگاهی در ساوه به سبب نزدیکی به تهران با بهره بردن از ظرفیت مرکز معتمد سرطان سینه جهاد دانشگاهی را از برنامه های آینده این نهاد دانست و اضافه کرد: پشتیبانی از این نهاد و تخصیص اعتبارات دولتی برای شروع فعالیت این مرکز لازم است.

منبع: