امنیت مجتمع های مسکونی با محصولات دانش بنیان ارتقا یافت

به گزارش ربات کشاورز یک شرکت دانش بنیان با فعالیت در حوزه اینترنت اشیاء توانسته است محصولات جدیدی برای ارتقاء امنیت اماکن مختلف عرضه نماید.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری، سید علی امیر احمدی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: این شرکت فعالیتهای اصلی خویش را در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری در زمینه اینترنت اشیا و طراحی راهکارهای کامپیوتری متمرکز کرده است. در حوزه نرم افزاری یک سامانه cms توسط این نهاد تدوین شده است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان افزود: این سامانه این امکان را به کاربر می دهد تا با یک دانش اولیه و چند ساعت دوره آموزشی بتواند قالب های یک سایت را طراحی کند و در آن محتوا بارگذاری کند. این سامانه از امکانات مختلفی برخوردار می باشد و کاربر استفاده کننده از این سیستم در مقابل خدمات دریافتی مبلغی را به شرکت پرداخت می کند.
این فعال دانش بنیان در ادامه ضمن توضیح بیشتر در مورد محصولات و خدمات این شرکت، اضافه کرد: یکی دیگر از محصولات شرکت، حسگرهای ایمنی درب های آسانسور است. این سنسورها می توانند ضمن شناسایی بار و شخص، زمان بندی و ممانعت لازم را ایجاد کنند. بعنوان مثال در صورت وجود مانع از بسته شدن در خودداری کند و یا در صورت وجود وزن اضافه آنرا اعلام کند و از حرکت آسانسور جلوگیری کند.
امیراحمدی بیان نمود: یکی دیگر از محصولات این شرکت تلفن های اینترنتی معروف به ویپ است که امکان برقراری تماس مجانی در یک مجموعه را فراهم می آورد. در صورتیکه یک سازمان یا یک شرکت چند ساختمان در سطح شهر داشته باشد و نمایندگی های در شهرهای دیگر و خارج از کشور هم داشته باشد. با راه اندازی این سیستم می توانند به صورت مجانی و داخلی با یکدیگر در تلفن های ثابت یا موبایل صحبت کنند. تنها کافی است که از اینترنت برخوردار باشند.
به گفته وی، یکی دیگر از محصولات شرکت در حوزه امنیت است که مراحل تحقیقاتی خویش را گذرانده و امیدوار هستیم بعد از اتمام کار و تجاری سازی به بازار ارائه شود. این دستگاه به صورت بسیار ساده بر روی درب، پنجره یا بالکن متصل می شود و ورود یا خروج را به اطلاع نگهبان و کاربر دستگاه می رساند.
امیراحمدی همینطور بیان نمود: برای مثال امکان دارد که اهالی یک مجتمع بزرگ مسکونی به مسافرت رفته باشند. نگهبان از راه این دستگاه می توانند تمام درها، ورودی ها، پنجره ها و حتی بالکن های واحدهای مسکونی را تحت نظر داشته باشد و مانع از انجام سرقت شود. این دستگاه نسبت به دوربین های مدار بسته گران قیمت که حریم خصوصی داخل خانه ها را هم نقض می کنند و نمی توان آنها را در هر جای نصب کرد، از مزیت های بسیاری برخوردار می باشد.