معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری: پدافند هوایی از پیشگامان عرصه دانش بنیان است

ربات کشاورز: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار داشت: پدافند هوایی جز پیشگامان در عرصه دانش بنیان است و رویکرد باز و مثبت این بخش به نوآوری دانش بنیان ها زمینه ساز تحولات ارزشمندی شد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سامانه های راداری و امدادی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش رونمایی گردید.
این دو محصول ایران ساخت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همت شرکت های دانش بنیان در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید شده است تا نیاز کشور با توانمندی بومی تامین شود.
توانمندی دانش بنیان ها در رفع نیازهای فناورانه کشور
سورنا ستاری، در این مراسم با اشاره به نقش دانش بنیان ها در تولیدات تجهیزات فناورانه و راهبردی اظهار داشت: ورود این شرکتها به هر حوزه ای از دفاعی، صنعتی، سلامت و تجاری نویدبخش ورود نوآوری به آن حوزه ها است و از آمادگی بخش های مختلف برای استقبال از این نوآوری ها حمایت می نماییم.
رئیس ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته، با اشاره به رویکرد مثبت پدافند هوایی به تحول و ساخت دستاوردهای ایران ساخت افزود: پدافند هوایی جز پیشگامان در عرصه دانش بنیان است و رویکرد باز و مثبت این بخش به نوآوری دانش بنیان ها زمینه ساز تحولات ارزشمندی شد. امیدوارم این رویکرد به دیگر بخش های کشور تعمیم پیدا کند.
ستاری با اشاره به اینکه نوآوری، ارمغان شرکت های دانش بنیان و خلاق برای بخش های گوناگون است، بیان کرد: باید به موضوع نوآوری توجهی ویژه داشته باشیم. برای اینکه نوآوری است که پیشرفت و فائق آمدن بر مشکلات را به همراه دارد و آبادانی در گروی نوآوری شرکت های دانش بنیان و خلاق است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، اضافه کرد: توسط این کسب وکارها نوع جدیدی از نوآوری ها و فناوری ها، روش ها، خدمات و محصولات جدیدی به ارمغان می آید که ضمن خلق ارزش افزوده، اقتدار و خودکفایی را به همراه دارد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه استقبال صنایع و بخش های دفاعی، تحولی جدید را در رفع مهم ترین نیازهای اولویت دار کشور به وجود آورده است افزود: هموار کردن راه برای این شرکت ها، سر منشأ تحولات فناورانه و سرریز دانش و فناوری خواهد بود.
ستاری، دفاع مقدس را نمونه ای بارز از نقش آفرینی نوآوری در اوج محدودیت ها دانست و افزود: در سالگرد عملیات والفجر ۸ قرار داریم. این عملیات مصداق بارزی از توانمندی نوآوران بود که در اوج محدودیت ها و مشکلات با افتخار آفرینی افراد خلاق و نوآور، به برگ زرینی در تاریخ کشور بدل شد. و الفجر ۸ موفقیت آمیز نمی شد مگر با نوآوری هایی که پا به میدان گذاشتند.
وی همین طور بیان کرد: می بایست بخش های اثرگذار کشور به توانمندی شرکت های دانش بنیان و خلاق اعتماد کنند و با پشتیبانی از نوآوری آنها، زمینه ساز خلق ارزش افزوده و ثروت شوند.
سامانه راداری بهمن بدون انتشار امواج و منطبق با پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا در این عرصه از قابلیت شناسایی و کشف ریز پرنده ها همچون هواپیماهای بدون سرنشین و رادار گریز برخوردارست.
همچنین اتاق عمل سیار خود کششی تحت عنوان نجات، با قابلیت استفاده در موقعیت های بحرانی، امکانات حیاتی حوزه پزشکی را ارائه می کند و برای اولین بار در کشور بومی سازی شده است.

منبع: