رفع لکه های پوستی با مصرف یاسمن سفید

به گزارش ربات کشاورز مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار داشت: گیاه گل یاسمن سفید برای رفع لکه های سیاه پوست و رفع چروک صورت به شکل ضماد به کار می آید.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، مهندس محسن پویان با اشاره به این که یاسمن سفید را با نام هایی چون گل هاشم، یاسمن، یاسمن بستانی، یاسمن بوّا، سجلاب می شناسند، اظهار داشت: طبیعت این گیاه گرم و خشک است.
وی با اعلان اینکه گیاه یاسمن سفید برای رفع لکه های سیاه پوست و رفع چروک صورت به شکل ضماد کاربرد دارد، افزود: بوییدن گل آن در تسکین سردرد موثر است.
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، مصرف دم کرده گل یاسمن سفید را شادی آور دانست و افزود: دم کرده آن برای رفع بلغم، سودا و زرداب اثرات مفیدی دارد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس پویان درباره فواید این گیاه اظهار نمود: یاسمن سفید برای دفع کرم روده مفیدست و دم کرده آن برای فلج، لقوه، خواب رفتن اعضا و درد مفاصل اثربخش است.
وی ادامه داد: ریشه یاسمن سفید بصورت جوشانده برای درمان بیماریهای قارچی پوست اثربخش است و برای تهیه دم کرده آن، از ۱ تا ۲ گرم گل در یک لیوان آب جوش استفاده می شود.
مهندس پویان اشاره کرد: مصرف بیش از حد یاسمن سفید مضر بوده و موجب تشنج می شود.

منبع: