به مناسبت یک روز ملی صورت می گیرد بررسی اهمیت حفاظت و بکارگیری ذخایر ژنتیکی و زیستی بعنوان ثروت ملی

به گزارش ربات کشاورز مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به مناسبت روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی، وبینارˮاهمیت حفاظت و بکارگیری ذخایر ژنتیکی و زیستی بعنوان ثروت ملی ˮرا در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ برگزار می نماید.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، هدف از برگزاری این وبینار فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر با ذخایر زیستی کشور بعنوان میراث ملی و همینطور اهمیت و نحوه حفاظت و بهره برداری از این ذخایر در جهت توسعه بیوتکنولوژی کشور، اشتغال زایی، ایجاد زمینه های کسب و کار و زمینه های پرکاربرد و نقش مهم آن در امنیت غذایی، امنیت سلامت و امنیت اقتصادی می باشد.

از جمله محورهای سخنرانی این وبینار میتوان به موضوع هایی مانند ذخایر ژنتیکی و زیستی، امنیت غذایی، امنیت سلامت و امنیت اقتصادی؛ ذخایر میکروبی و نقش آن در توسعه زیست فناوری؛ ذخایر گیاهی و نقش آن در امنیت غذایی؛ سلول های انسانی و جانوری و نقش آن در توسعه صنعت زیست فناوری و تولید فراورده های بیولوژیک دارویی؛ تکنولوژی های جدید زیستی و نقش آنها در حفاظت و بهره برداری از ذخایر ژنتیکی و زیستی اشاره نمود.

بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، این وبینار مجانی بوده و به شرکت کنندگان گواهی حضور عرضه می شود. علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به سایت مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به آدرس www.ibrc.ir رجوع و یا از راه این لینک، مبادرت به ثبت نام کنند.

منبع: